Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 1995

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΗΣ Τ.Ε.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΗΣ Τ.Ε.


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

1. ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΜΗ.ΚΕ

α. Κατάργηση της Δ/νσης Πληροφορικής

β. Νέα δομή λειτουργίας

2. Υποβάθμιση ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

α. Υποβάθμιση των προγραμματιστών και αναλυτών

β. Κατηγοριοποίηση των Αναλυτών-Προγραμματιστών

γ. Υποβάθμιση Μηχανογραφικού ελέγχου

δ. Τεχνική Υποστήριξη

δ. ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ

ε. Μείωση προσωπικού

3. Στρατηγικός σχεδιασμός

4. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

α. ΥΛΙΚΟ (Hardware)

β. Λογισμικό (Software)

5. ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

α. ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

β. ΕΥΘΥΝΗΣ

γ. ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΟ

δ. ΔΙΑΤΡΗΣΗΣ

ε. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

6. Ανάπτυξη και συντήρηση εφαρμογών

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Οργανόγραμμα

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (Υλικό-Λογισμικό)

Ανάθεση εργασιών

Στρατηγικό



Σε καιρούς που η Μηχανογράφηση της Τράπεζας της Ελλάδος έπρεπε να τύχει ιδιαίτερης προσοχής, ώστε να βοηθήσει την Τράπεζα να προχωρήσει με άλματα για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του νέου ρόλου της, βιώνει εδώ και τρία χρόνια κάποια διοικητικά μέτρα που έχουν σαν αποτέλεσμα την οπισθοδρόμηση της σε όλους τους τομείς.

Το παρόν υπόμνημα είναι μια προσπάθεια προσέγγισης των προβλημάτων και περιέχει προτάσεις που μπορούν να αποτελέσουν βάση για την αναβάθμιση της Μηχανογραφησης.


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

 

1. ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΜΗ.ΚΕ

Η υποβάθμιση του ΜΗ.ΚΕ έγινε με τις εξής συγκεκριμένες αποφάσεις

α. Κατάργηση της Δ/νσης Πληροφορικής

Το 1992 καταργείται η Δ/νση Πληροφορικής και εντάσσεται ολόκληρη στη Δ/νση Οργάνωσης και Προγρ/σμου που χωροταξικά βρίσκεται στο Κεντρικό Κατάστημα. Έτσι ξαφνικά χάνεται η ξεχωριστή οντότητα του ΜΗ.ΚΕ, χωρίς να έχει πλέον την δυνατότητα να παίξει τον αποφασιστικό ρόλο που απαιτείται για την υποστήριξη της ΤΕ. Το κλίμα υποβάθμισης και συρρίκνωσης περνά και τελικά παγιώνεται στο προσωπικό, με διοικητικά μέτρα, την πλήρη ευθύνη των οποίων φέρει ο Διευθυντής Οργάνωσης και Προγραμματισμού.

 

β. Νέα δομή λειτουργίας

Καταργούνται οι υπηρεσίες της παλαιάς δομής και καθιερώνεται ο θεσμός των "λειτουργών" που ποτέ δεν "λειτούργησαν" κατά δημόσια μάλιστα ομολογία του ίδιου του Δ/ντη που τους καθιέρωσε. Έτσι αφαιρείται κάθε ευθύνη από τον οποιονδήποτε και όλα τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις μεταφέρονται στον Τμηματάρχη-Προϊστάμενο. Ως θεσμός δε, είναι λάθος γιατί  προβλέπει «ευθύνες» σε σχέση με μέσα Πληροφορικής και όχι με αντικείμενα εργασιών της Τ.Ε. (π.χ. Λειτουργός Βάσεων Δεδομένων και όχι υπεύθυνος Λογιστικών εργασιών)

 Η κατάργηση της Δ/νσης Πληροφορικής συνοδεύτηκε από μείωση των τμημάτων του ΜΗ.ΚΕ. Καταργήθηκαν τα 4 Τμήματα και στη θέση τους δημιουργήθηκαν 2 άλλα υδροκέφαλα και δυσκίνητα .

Χαρακτηριστικά αναφέρεται το τμήμα Μηχανεπεξεργασίας το οποίο :

1) εκτείνεται χωροταξικά σε  2 ορόφους καθώς και στο Κ.Κ. (Λογιστική Θέση Δοσοληψιών).

2) Ο συνολικός αριθμός των υπαλλήλων του τμήματος  είναι 64, που λειτουργούν σε βάρδιες με συνηθισμένη παραμονή της τελευταίας, μέχρι τις 02:30 της επομένης ημέρας.

3) Τα αντικείμενα του τμήματος είναι πολλά και ανομοιογενή όπως :

Διάτρηση, Λογιστική θέση Δοσοληψιών, SCHEDULING, Χειρισμός Η/Υ, Έλεγχος, Κοπτικά μηχανήματα.

 


2. Υποβάθμιση ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

 

α. Υποβάθμιση των προγραμματιστών και αναλυτών

Η πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια από τη Διεύθυνση του Κέντρου προς το προσωπικό χαρακτηρίζεται από διάθεση εχθρικότητας και έλλειψη εμπιστοσύνης. Για ένα μεγάλο διάστημα επικράτησε ένα κλίμα εκφοβισμού, απειλήθηκαν συνάδελφοι με μετάθεση και έγιναν και αναιτιολόγητες μεταθέσεις.

Παρόλο που έγιναν αλλαγές στην ιεραρχία του κέντρου, ακολούθησε αναίτια και η υποβάθμιση και η κατηγοριοποίηση του εξειδικευμένου προσωπικού. Έγινε η αναένταξη με ένα και μοναδικό κριτήριο, τον τρόπο εισόδου στην Τράπεζα. Πρέπει να τονίσουμε ότι σε κανένα Μηχανογραφικό Κέντρο δεν αποτελεί μοναδικό κριτήριο αναένταξης ο τρόπος εισαγωγής σ’ αυτό. Αγνοήθηκαν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Γι’ αυτό παρατηρείται συνάδελφοι με τα ίδια τυπικά προσόντα να διαφοροποιούνται μέχρι και οκτώ χρόνια.

Με την αναένταξη γίνεται για την πλειοψηφία του προσωπικού μια υποβάθμιση των καθηκόντων. Οι περισσότεροι Αναλυτές-Προγραμματιστές εντάχθηκαν στην διαβάθμιση του Αναλυτή Προγραμματιστή Συστημάτων (ΒΒ). Η περιγραφή καθηκόντων της θέσης αυτής προβλέπει ότι δεν μπορεί να αναλάβει υπεύθυνος ομάδος εργασίας, στην πράξη όμως του ζητείται να το κάνει. Δηλαδή ζητείται εργασία ανώτερης βαθμίδας απ' αυτήν που κατατάσσεται.

Όλα αυτά τα γεγονότα είχαν σαν αποτέλεσμα στο προσωπικό μια έντονη αίσθηση αδικίας.

 

β. Κατηγοριοποίηση των Αναλυτών-Προγραμματιστών

Οι Αναλυτές-Προγραμματιστές με την αναένταξη τους σε νέο σύστημα μηχανογραφικών βαθμών και επιδομάτων χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες (που η κάθε μια έχει 2 υποκατηγορίες εκτός της τελευταίας που έχει 3).

Η κατηγοριοποίηση αυτή εκτός από ένα αίσθημα αδικίας, με τον τρόπο που έγινε, δημιούργησε οικονομικές απώλειες (η αύξηση από την Σ.Σ.Ε. '94 εξανεμίστηκε στη μείωση των αντισταθμιστικών ποσών) κυρίως όμως διαμόρφωσε ένα κλίμα επαγγελματικής και ηθικής μείωσης, αντιπαλότητας και έλλειψης πρωτοβουλίας.

Η συντριπτική πλειοψηφία του προσωπικού έμεινε με την απορία γιατί έγιναν όλα αυτά που έμοιαζαν περισσότερο με τιμωρία παρά με προοπτική οργανωτικής βελτίωσης.

Με καμιά δικαιολογία δεν μπορεί, προσφορά ετών να αγνοηθεί και να επιβληθεί η εξ’ αρχής δοκιμασία για να φθάσει συνάδελφος κάποτε σε θέση κατώτερη από εκείνη την οποία κατείχε. Επιπλέον θα ακολουθήσει και νέα αξιολόγηση του προσωπικού από την εταιρία-σύμβουλο, όσο αφορά την γνώση, την εμπειρία και τις δυνατότητες του προσωπικού σε σχέση με το υπάρχον έργο.

γ. Υποβάθμιση Μηχανογραφικού ελέγχου

Με την Α.Γ.Σ. της 30.11.1992 ενοποιήθηκε το Τμήμα Μηχανογραφικού Ελέγχου με το Τμήμα Μηχανεπεξεργασίας.

Οι εργασίες του προηγούμενου Τμήματος, όπως καθορίζονται από τις Εγκυκλίους της Διοίκησης, ήσαν και παραμένουν καθαρά λογιστικές και ελεγκτικές και είναι διαφορετικής φύσεως από τα αντικείμενα εργασίας του πρώην Τμήματος Μηχανεπεξεργασίας.

Παράλληλα, χωρίς να υπάρξει ουδεμία μείωση ή αλλαγή δομής των εργασιών του πρωινού μηχανογραφικού ελέγχου ενοποιήθηκαν η Υπηρεσία Α’ Λογιστικών Εργασιών και η Υπηρεσία Στατιστικών και Λοιπών Εργασιών με αποτέλεσμα τον περιορισμό των θέσεων ευθύνης. Έτσι εργαζόμενοι με πολύχρονη παραμονή στον χώρο υπέστησαν αναίτια επαγγελματική και ηθική μείωση.

Υπηρεσίες όπως η Β’ Λογιστικών Εργασιών (απογευματινός έλεγχος) και η Λογιστική Θέση Δοσοληψιών, αποδεκατισμένες και λησμονιμένες, χωρίς στοιχειώδη επιμόρφωση, στηρίζουν την λειτουργία του κέντρου, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες η μέν πρωτη σε απαράδεκτο περιβάλλον η δε δεύτερη με καθημερινή νυχτερινή βάρδια.

Η ισχύουσα σήμερα επιδοματική πολιτική για τους εργαζόμενους στον Έλεγχο (επίδομα ανειδίκευτης εργασίας δρχ. 8.700), η έλλειψη επιμόρφωσης σε σεμινάρια κλπ. και η ουσιαστική ανυπαρξία προοπτικών επαγγελματικής εξέλιξης τοποθετούν τους εργαζόμενους στον Έλεγχο σε χαμηλότερη κλίμακα από τους εργαζόμενους σε αντίστοιχα Λογιστικά Τμήματα του Κεντρικού Καταστήματος.

Ζητείται η επανασύσταση του Τμήματος Μηχανογραφικού Ελέγχου και επαναπροσδιορισμός του ρόλου του.

δ. Τεχνική Υποστήριξη

Οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου από την εποχή της κατασκευής του κτιρίου, κάτω από διάφορα οργανωτικά σχήματα επιτελούν επιτυχώς τα εξής σημαντικά έργα:

1.- Λειτουργία των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων του Μηχανογραφικού Κέντρου.

2.- Συντήρηση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων ώστε αυτές να βρίσκονται συνεχώς σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μέχρι σήμερα, ουδέποτε έχει κληθεί εξωτερικό συνεργείο για τη συντήριση των εγκαταστάσεων.

3. Βελτιώσεις-επεκτάσεις-τροποποιήσεις των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων με στόχο την καλύτερη εκμετάλευση αυτών, την οικονομικότερη λειτουργία τους και την εξυπηρέτηση των αναγκών του Μηχανογραφικού Κέντρου και της Τράπεζας γενικότερα. Τα τελευταία χρόνια οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου επιτελούν και δύο άλλες σημαντικές δραστηριότητες:

α. Μελετούν, προδιαγράφουν και εγκαθιστούν όλα τα στοιχεία που αποτελούν τα δίκτυα πληροφοριών (DATA) του Μηχανογραφικού Κέντρου και της Τράπεζας και παρακολουθούν την καλή λειτουργία τους και τη βέλτιστη απόδοσή τους.

β. Συμμετέχουν, μαζί με άλλα όργανα του Μηχανογραφικού Κέντρου στη μελέτη-αξιολόγηση-προμήθεια-εγκατάσταση-λειτουργία και συντήρηση τμήματος του μηχανογραφικού εξοπλισμού (Hardware) του Μηχανογραφικού Κέντρου. Παρά το τόσο σημαντικό έργο που επιτελούν οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου και μάλιστα πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες, παρατηρούνται συχνά φαινόμενα μη αξιολογήσεως του προσφερόμενου έργου και τάσεις υποβάθμισής του.

Μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης του Μηχανογραφικού Κέντρου είναι:

1. Αναίτια μείωση του προσωπικού του.

2. Μη κάλυψη θέσεων εξειδικευμένου προσωπικού παρά τις σαφείς και αιτιολογημένες έγγραφες εισηγήσεις, με αποτέλεσμα οι ανάγκες σε τεχνικό προσωπικό να χαρακτηρίζονται οριακές.  Πρέπει να σημειωθεί ότι τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω της επιμύκυνσης του ωραρίου (σχεδόν 24ωρο), οι τεχνικοί εργάζονται κάτω από εξοντωτικές συνθήκες με αποτέλεσμα να μη μπορούν να κάνουν χρήση των αδειών και των ρεπό που τους οφείλει η Τράπεζα.

3. Μη ανταπόκριση σε εισηγήσεις που σχετίζονται με τη βελτίωση της λειτουργίας του Οργανωτικού σχήματος των τεχνικών (αποθήκη - λογιστήριο κ.τ.λ.).

4. Οργανωτική αφαίρεση αρμοδιοτήτων του Τμήματος που στην ουσία εκτελούνται από το προσωπικό του Τμήματος.

5. Μη αποδοχή προτάσεων εκπαίδευσης του προσωπικού.

6. Αγνόηση εισηγήσεων σε οργανωτικά θέματα με ταυτόχρονη προσπάθεια υπαγωγής των τεχνικών σε άλλα οργανωτικά σχήματα (ΙΕΤΑ-Κ/Κ).

7. Εντεινόμενη φημολογία ανάθεσης εργασιών του Τμήματος σε ιδιώτες, γεγονός που δημιουργεί κλίμα εργασιακής ανασφάλειας.

Είναι απαραίτητο να τονισθεί ότι οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου εκτελώντας συνεχώς το έργο τους, δεν έχουν καμμία συμμετοχή στα τυχόν λειτουργικά ή οργανωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Διεύθυνση. Αντίθετα, με κατάλληλες και καίριες εισηγήσεις τους, προσπαθούν να διευκολύνουν και να επιταχύνουν την εκτέλεση των λειτουργιών του Κέντρου.

 

δ. ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ

 

Η σταδιακή μείωση προσωπικού στην υπηρεσία χειρισμού σε 13 άτομα και η παράλληλη αύξηση των εργασιών χειρισμού και Scheduling είχε σαν συνέπεια να αυξηθεί η συχνότητα των βαρδιών και ιδίως των βραδυνών. Υπάρχει επιτακτική η ανάγκη για ενίσχυση τους με προσωπικό.

 

ε. Μείωση προσωπικού

Αν προσθέσουμε σε όλα τα παραπάνω και το γεγονός ότι τα τελευταία δέκα χρόνια έχει παρατηρηθεί μια μείωση προσωπικού περίπου κατά 20 άτομα στην ανάπτυξη και υποστήριξη Πληροφοριακών Συστημάτων, τα οποία δεν έχουν αντικατασταθεί δημιουργείται μια εκρηκτική κατάσταση όσον αφορά τις εφαρμογές.

Παρ' όλα τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί το υπάρχον εξειδικευμένο προσωπικό του κέντρου που σήμερα αριθμεί 31 Αναλυτές-Προγραμματιστές μέχρι το Βαθμό του Αναπληρωτή Τμήματος καλείται:

 

-    Να κάνει ανάπτυξη νέων Πληροφοριακών Συστημάτων.

-    Να συντηρεί και να υποστηρίζει ένα αρκετά μεγάλο αριθμό εφαρμογών Πακέτων και Πληροφοριακών Συστημάτων για το κεντρικό κατάστημα τα Πρακτορεία και τα Υποκαταστήματα.

-    Να κάνει την αρχική εγκατάσταση εφαρμογών και την εκπαίδευση των Χρηστών.

-    Να υποστηρίζει ένα μεγάλο αριθμό εγκατεστημένων μικροϋπολογιστών και ποικίλων έτοιμων πακέτων εφαρμογών

-    Να φροντίζει παράλληλα με δική του πρωτοβουλία κυρίως, να ενημερώνεται στις νέες τεχνολογίες που κατακλύζουν τον χώρο.

Μια ανάσα στο πρόβλημα αποτελεί ο διαγωνισμός που έχει ήδη εξαγγείλει η Διοίκηση για πρόσληψη 10 αναλυτών - προγραμματιστών. Η προκήρυξη του όμως είναι αρκετά ασαφής και δεν προσδιορίζει ούτε σε ποιο Τραπεζικό Βαθμό , ούτε σε ποια Μηχανογραφική βαθμίδα θα ενταχθούν οι επιτυχόντες. Για να προλάβουμε τη δημιουργία νέων προβλημάτων (είναι γνωστά τα προβλήματα που ταλαιπώρησαν τον χώρο από τον διαγωνισμό του 76) πρέπει να διευκρινισθεί ο τρόπος ένταξής τους.

Είναι άξιο απορίας γιατί δεν ακολουθήθηκαν οι όροι ένταξης που ίσχυσαν στον ειδικό διαγωνισμό του 84 που προσδιόριζαν με ακρίβεια τους όρους της ένταξης τους.

Τα αρνητικά αυτά γεγονότα προκαλούν κραδασμούς που οι απόηχοι τους φτάνουν στις μηχανογραφικές εφαρμογές ζημιώνοντας την γενικότερη εικόνα του ΜΗ.ΚΕ.

Έντονα προβλήματα εξαιτίας της μεγάλης μείωσης του προσωπικού αντιμετωπίζει και ο μηχανογραφικός έλεγχος.


3. Στρατηγικός σχεδιασμός

Το 1992 δημιουργείται η λεγόμενη Επιστημονική Γραμματεία, η οποία  παρακάμπτοντας τη Διεύθυνση, συγκεντρώνει τα απαραίτητα στοιχεία για την κατάρτιση του Στρατηγικού προγράμματος.

Χωρίς να φανεί κανένα αποτέλεσμα των εργασιών της επιτροπής αυτής, η Ε.Γ. καταργείται και στη θέση της δημιουργείται το Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού. Το έργο αυτό όμως του Στρατηγικού Προγράμματος τελικά ανατίθεται σε ιδιωτική εταιρία.

Όλη αυτή η πορεία είναι για μας πολύ αμφισβητήσιμη. Είχε, σε συνδυασμό με τη διοικητική και οργανωτική αναστάτωση στο Μηχ. Κέντρο, μια τριετή οπισθοδρόμηση, η οποία φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για ένα τουλάχιστον ακόμη χρόνο σε όλα τα θέματα του Μηχ. Κέντρου και επομένως και σε όλα τα μηχανογραφικά αιτήματα της Τράπεζας. Οι ιδιωτικές εταιρίες είναι εύλογο ότι θα επιδιώξουν να εξαρτήσουν μακροχρόνια την Τράπεζα από αυτές, με γνώμονα το οικονομικό τους συμφέρον. Έτσι αντί να βοηθήσουν εισάγοντας τεχνογνωσία, υπάρχει φόβος να δημιουργήσουν περαιτέρω αναστάτωση με αμφίβολα πορίσματα.

Εύλογα δημιουργείται το ερώτημα, για το ποιος θα κληθεί να υλοποιήσει το πόρισμα της εταιρίας.

 

 


4. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

 

α. ΥΛΙΚΟ (Hardware)

Η καθυστέρηση στην πορεία του Στρατηγικού σχεδιασμού είχε σαν αποτέλεσμα την αδυναμία λήψης απόφασης για το υλικό, που βρίσκεται σε οριακό σημείο. Για να καλυφθεί το πρόβλημα, αγοράστηκε μεταχειρισμένος κεντρικός υπολογιστής ίδιας τεχνολογίας με το παλιό που έπρεπε οπωσδήποτε να αντικατασταθεί.

Σε μικρό χρονικό διάστημα φάνηκε η ανεπάρκεια του μεταχειρισμένου μηχανήματος και έτσι η Μηχανογράφηση οδηγείται πάλι στη προμήθεια δεύτερου μεταχειρισμένου κεντρικού υπολογιστή.

Τα μαγνητικά μέσα αποθήκευσης στοιχείων (δίσκοι, ταινίες) είναι παλιάς τεχνολογίας (χωρίς ανταλλακτικά) και περιορισμένης χωρητικότητας με συνέπεια να μη είναι δυνατή η ανάπτυξη σύγχρονων εφαρμογών, όπως για παράδειγμα τράπεζες πληροφοριών, και αναξιόπιστα λόγω συχνών βλαβών, με αποτέλεσμα το προσωπικό να ασχολείται επί πλέον με την ανάκαμψη βλαβών των στοιχείων.

Γενικά το hardware δημιουργεί προβλήματα λόγω της παλαιότητας του στη συντήρηση του, στην εγκατάσταση νέων εφαρμογών, νέου λογισμικού κλπ. Το υλικό των υποκαταστημάτων φαίνεται ότι δεν καλύπτει πλέον τις ανάγκες που αναφύονται τελευταία (on line υπόλοιπα βασικών λογαριασμών πανελλαδικά κλπ)

Δεν υπάρχει υλικό σύνδεσης (δίκτυο επικοινωνίας) των περιφερειακών μονάδων της τράπεζας (υποκαταστήματα, πρακτορεία) για την κάλυψη των νέων αναγκών που προκύπτουν (on-line υπόλοιπα βασικών λογαριασμών, σύνδεση με άλλες τράπεζες κλπ ή άλλα πιστωτικά ιδρύματα του εξωτερικού).

Για τους  μικροϋπολογιστές στα Πρακτορεία, όχι μόνο δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στην αγορά, αλλά αποτελούν πια και μουσειακό είδος.

Οι διατρητικές μηχανές είναι οι τελευταίες που απέμειναν στον τραπεζικό χώρο (κατά δήλωση της IBM), δεν έχουν εκσυγχρονιστεί από το 1974 με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει μόνον ένας συντηρητής που ξέρει να τις επισκευάζει παίρνοντας ανταλλακτικά από τις τελείως διαλυμένες και βάζοντάς τα στις προβληματικές.

β. Λογισμικό (Software)

Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζονται και στον τομέα του Λογισμικού

Τα περισσότερα Λειτουργικά Προγράμματα του Κεντρικού Υπολογιστή είναι εκτός υποστήριξης της προμηθεύτριας εταιρείας. Είναι τόσο παλιάς έκδοσης, πού η προμηθεύτρια εταιρεία δεν τα υποστηρίζει πλέον, γεγονός που ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Ως εκ τούτου οποιαδήποτε βλάβη προκύπτει, γίνεται προσπάθεια να τακτοποιηθεί εκ των ενόντων από συναδέλφους του Μηχανογραφικού Κέντρου.

Το λογισμικό των μικροϋπολογιστών εξαπλώθηκε άναρχα, χωρίς επαρκή υποστήριξη, λόγω έλλειψης κανόνων τυποποίησης και επαρκούς αριθμού ατόμων που ασχολούνται με αυτά.

Χωρίς την έγκριση της Μηχανογράφησης ο κάθε χρήστης μικροϋπολογιστή, εγκατέστησε πλημμελώς όποιο πακέτο λογισμικού βρέθηκε στα χέρια του, με αποτέλεσμα την προβληματική εξυπηρέτηση του από τη μηχανογράφηση.


5. ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

α. ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η αναένταξη που έγινε τον Ιούνιο του 1993 στο Τμήμα Ανάπτυξης και Υποστήριξης Πληροφοριακών Συστημάτων χρησιμοποίησε σαν κριτήριο τον τρόπο εισόδου στην Τράπεζα της Ελλάδος και αγνοήθηκε τελείως η μέχρι τότε προσφορά του κάθε ενός στα υπηρεσιακά του καθήκοντα. Αλλά ακόμη και τα κριτήρια αυτά που θεσπίστηκαν δεν έχουν τηρηθεί πλήρως. (Υπάρχουν περιπτώσεις προνομιακής μεταχείρισης ).

Επίσης υπάρχει δυσμενέστερη μεταχείριση ως προς τις αλλαγές κατηγοριών σε σύγκριση με το τμήμα Οργάνωσης που ανήκει στην ίδια Διεύθυνση, δηλ. απαιτούνται πολύ περισσότερα χρόνια για να φθάσει κάποιος στην κορυφή, καθώς επίσης υπάρχει περιορισμός του αριθμού ατόμων σε κάθε κατηγορία και τυπικών προσόντων που όμως δεν καθορίζονται με σαφήνεια.

Συμβαίνει το παράδοξο, χρηματικά ποσά τα οποία προκύπτουν από νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας να αφαιρούνται από το αντισταθμιστικό επίδομα που καθιερώθηκε με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πραγματική αύξηση.

Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι εκτός από τις οικονομικές επιπτώσεις και τους περιορισμούς στην δυνατότητα προαγωγής υπάρχει έντονη ηθική και ψυχολογική μείωση από την υποβάθμιση αυτή καθώς και συναίσθημα πίκρας όσων έχουν προσφέρει επί πολλά χρόνια τις υπηρεσίες τους στην Μηχανογράφηση της Τράπεζας Ελλάδος.

Στην πράξη έχουμε μεν υποβαθμιστεί, μας ζητείται όμως να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και να εκτελούμε και καθήκοντα που προβλέπονται από ανώτερες βαθμίδες.

 Επί πλέον μας ζητείται να είμαστε διαθέσιμοι να παρέμβουμε σε περίπτωση ζημίας, οποιαδήποτε στιγμή του 24ώρου, τη στιγμή που οι υπάλληλοι της Μηχανογράφησης των άλλων Τραπεζών αμείβονται και μόνο για την τηλεφωνική κλήση που θα δεχθούν από την υπηρεσία τους.

β. ΕΥΘΥΝΗΣ.

Χορηγείται με δυσμενέστερους όρους σε σχέση με τα 2 τμήματα Οργάνωσης της ίδιας της Διεύθυνσης μας.

γ. ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΟ

Χορηγείται 10% του Βασικού Μισθού. Παρατηρείται να είμαστε ο μόνος χώρος στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο και τραπεζικό τομέα που δεν λαμβάνει πλήρες ανθυγιεινό επίδομα (12%).

δ. ΔΙΑΤΡΗΣΗΣ

Στην Υπηρεσία Εισαγωγής Πληροφοριών εργάζονται δέκα τέσσερις χειρίστριες από 12-15 χρόνια υπηρεσίας στην Τράπεζα και τρεις Προϊστάμενες υπεύθυνες για τις τρεις βάρδιες λειτουργίας της Υπηρεσίας (πρωινού - απογευματινού - βραδινού κλιμακίου) με 23 χρόνια υπηρεσίας στην Τράπεζα.

Οι χειρίστριες λαμβάνουν “πριμ παραγωγικότητας” με βάση τον αριθμό των μηνιαίων δακτυλισμών και τις ώρες εργασίας του μήνα , που υπολογίζεται με βάση την τιμή μονάδος κάθε πληκτρισμού και που κυμαίνεται από δρχ. 0,0063 μέχρι δρχ. 0,0114 ανάλογα με την κατηγορία των πεδίων (αριθμητικό - αλφαβητικό). Το ανωτέρω λαμβανόμενο ποσό σχεδόν μηδενίζεται κατά τις μέρες απουσίας κανονικής άδειας, φοιτητικής άδειας, ασθένειας κλπ της κάθε χειρίστριας εφόσον όπως ήδη αναφέραμε βασίζεται στον αριθμό των δακτυλισμών. Εδώ αξίζει να επισημάνουμε ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σε κανένα κλάδο ή υπηρεσία της Τράπεζας.

Πρέπει επίσης να γίνει γνωστό ότι η τιμή μονάδας κάθε δακτυλισμού, με βάση την οποία υπολογίζεται το “πριμ” δεν έχει αναπροσαρμοστεί από το έτος 1989 (Π.Δ. 558/11.9.89, ΑΓΣ 12.5.89)

Η επικείμενη εξομοίωση των επιδομάτων της Τράπεζας με τα αντίστοιχα της Ε.Τ.Ε. σύμφωνα με την ΕΣΣΕ Ο.Τ.Ο.Ε. και Τραπεζών του έτους 1979, δεν περιλαμβάνει τον κλάδο της διάτρησης λόγω του ότι το λαμβανόμενο ποσό δεν είναι επίδομα αλλά “πριμ παραγωγικότητας” που υπόκειται σε μέτρηση.

Η Υπηρεσία Εισαγωγής Πληροφοριών ανήκει και αυτή στην Διεύθυνση Οργάνωσης και Προγραμματισμού και παράγει εξειδικευμένη εργασία.

ε. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

Οπως είναι γνωστό, οι αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Γραμματείας δεν καλύπτουν μόνο θέματα γραμματειακής υποστήριξης, αλλά και λογιστηρίου, παρακολούθηση και διακίνηση μηχανογραφικού και λοιπού αναλώσιμου υλικού, συμβάσεων μισθωμάτων και συντήρησης μηχανογραφικού εξοπλισμού κλπ η διεκπεραίωση των οποίων απαιτεί εξειδίκευση.

 


6. Ανάπτυξη και συντήρηση εφαρμογών

Υπάρχει πρόβλημα στην ανάπτυξη νέων εφαρμογών της μηχανογράφησης, στην γρήγορη ανταπόκριση και ικανοποίηση των απαιτήσεων της τράπεζας. Το πρόβλημα αυτό παρουσιάζεται εξ’ αιτίας της έλλειψης βραχυπρόθεσμου (π.χ. ετήσιου) προγραμματισμού ανάπτυξης εφαρμογών, στην παλαιότητα του εξοπλισμού, στην έλλειψη νέων εργαλείων, στην μείωση προσωπικού, στην ανάθεση εργασιών χωρίς την ευθύνη της μηχανογράφησης (άυλοι τίτλοι, dealing room),  στην έλλειψη  Συντονισμένης εκπαίδευσης των προγραμματιστών - αναλυτών ως και των  χρηστών σε νέες τεχνολογίες. με αποτέλεσμα να υιοθετούνται λύσεις αντιοικονομικές και χρονοβόρες.

 

Ανάθεση εργασιών εκτός Μηχανογράφησης (χωρίς μεσολάβηση ΜΗΚΕ)

Τα τελευταία χρόνια γίνεται απόπειρα να δίνονται εφαρμογές για ανάπτυξη σε εταιρίες χωρίς την έγκριση της Μηχανογράφησης και χωρίς να εξετάζεται η δυνατότητα υλοποίησης τους από αυτήν. Τελικά πολλές από αυτές υλοποιήθηκαν από την Μηχανογράφηση, όπως ο λογαριασμός 200 (υπόλοιπα δημοσίου), ΙΕΤΑ, λογαριασμός 250 κλπ, είτε γιατί διαπιστώθηκε ότι το κόστος ήταν μεγάλο και χρονοβόρα η διαδικασία, είτε γιατί δεν βρέθηκε κατάλληλο πακέτο.

Όσον αφορά  το Dealing Room,  το πακέτο που προκρίθηκε από τον διεθνή διαγωνισμό, τελικά απορρίφθηκε ως μη κατάλληλο και μάλιστα συνάδελφοι του Dealing Room πρότειναν την υλοποίηση του από την Μηχανογράφηση.

Είναι γνωστή η ιστορία των άυλων Τίτλων που χωρίς την συμμετοχή της Μηχανογράφησης επιλέχθηκε πακέτο του οποίου η αυτοδύναμη υποστήριξη είναι ανέφικτη.

Αναπρογραμματισμός παλαιών εφαρμογών.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα τελευταία δύο χρόνια πολλές εργασίες της Τράπεζας τίθενται σε νέα βάση. Ο προσανατολισμός της αλλάζει, απαιτούνται πιο γρήγοροι ρυθμοί στην πληροφόρηση για λήψη αποφάσεων των επιτελικών οργάνων της  Τράπεζας

Αυτό σημαίνει ότι εφαρμογές που επί χρόνια εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της, πρέπει τώρα να ανασχεδιαστούν.

 


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 Οργανόγραμμα

Το ότι συμφωνήθηκε η αλλαγή της ονομασίας της Δ/νσης σε Δ/νση Πληροφορικής και Οργάνωσης είναι μεν θετικό αλλά δεν αρκεί. Χρειάζεται μια νέα οργανωτική δομή που εκτός των άλλων να λαμβάνει πρόνοια για τις νέες λειτουργικές ανάγκες που προέκυψαν αλλά και αυτές που θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον.

 

Παρατίθεται σχέδιο που θα μπορούσε να αποτελέσει βάση για περαιτέρω επεξεργασία ενός νέου λειτουργικού οργανογράμματος της Δ/νσης πληροφορικής.

Μια νέα οργανωτική δομή θα πρέπει να περιλαμβάνει τομείς:

(Ο όρος «τομέας» δεν δηλώνει κατ’ ανάγκη συγκεκριμμένη μορφή υπηρεσιακής μονάδας)

α) Τομέας Διοικητικού με αντικείμενα:

            1. Γραμματεία

            2. Λογιστήριο

            3. Ασφάλεια κτιριακών εγκαταστάσεων

β) Τεχνικός Τομέας

            1. Συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων

            2 Άρτιο τηλεφωνικό κέντρο που θα λειτουργεί σαν υποστήριξη χρηστών (Help Desk)

            3. Αποθήκη και Διακίνηση υλικού

            4. Εγκατάσταση και συντήρηση Υλικού (H/W) υπολογιστών και μικροϋπολογιστών

            5. Εγκατάσταση και συντήρηση Υλικού (H/W) επικοινωνιών και δικτύων

            6. Συντήρηση κτιριακών εγκαταστάσεων

γ) Τομέας Μηχανεπεξεργασίας

            1. Χειρισμός Η/Υ

            2. Ροή παραγωγής (scheduling)

            3. Εισαγωγή στοιχείων

            4. Κοπτικά

            5. Διακίνηση παραγωγής

δ) Τομέας Μηχανογραφικού ελέγχου

            1. Λογιστική Θέση Δοσοληψιών

            2. Πρωϊνός έλεγχος

            3. Απογευματινός έλεγχος - Βραδινό Κλιμάκιο

ε) Τομέας Υποστήριξης

            1. Λογισμικό (S/W)

            2. Δίκτυα - Επικοινωνίες

            3. Επιμόρφωση, ενημέρωση και εκπαίδευση τεχνικών και χρηστών

            4. Ασφάλεια συστημάτων πληροφορικής

            5. Πρότυπα - Τεκμηρίωση

στ) Τομέας Εφαρμογών

            1. Λογιστικές (συνάλλαγμα - δραχμές)

            2. Διοικητικές (προσωπικό, μισθοδοσία, ταμεία, φορολογία)

            3. Κινητών Αξιών (ομόλογα, έντοκα, άυλοι, θεματοφύλαξη, αποθετήρια, ταμείο              τίτλων,  μετοχές κλπ)

            4. Στατιστικές και Ισοζύγιο πληρωμών

ζ) Τομέας Οργάνωσης

η) Τομέας Auditing

Οι δύο τελευταίοι τομείς (Οργάνωσης και Auditing) χρήζουν περαιτέρω ανάπτυξης με συμμετοχή του προσωπικού.

Η νέα οργανωτική δομή πρέπει να συνοδεύεται από κανονισμό λειτουργίας της Δ/νσης, που εκτός των άλλων να λαμβάνει μέριμνα για:

1. εξειδικευμένα επιδόματα και τρόπο ένταξης του νέου προσωπικού

2. συνεργασία τομέων και καθορισμό τρόπου εργασίας καθ’ ομάδας ανάλογα με το έργο

3. Σχεδιασμός προγράμματος δράσης της Δ/νσης σε ετήσια βάση, από θεσμοθετημένο συμβούλιο Δ/νσης που θα απαρτίζεται από τους προϊσταμένους όλων των υπηρεσιακών μονάδων της Δ/νσης και παρακολούθηση του προγράμματος σε μηνιαία βάση.

4. Θέσπιση τεχνικού συμβουλίου από τους επικεφαλής των ομάδων εργασίας για  την απρόσκοπτη συνεργασία σε τακτά χρονικά διαστήματα.

5. Θέσπιση υπευθύνου για κάθε βάρδια εργασίας του κέντρου (π.χ. χειρισμός, έλεγχος, εισαγωγή στοιχείων κλπ )

6. Αναβάθμιση της Υπηρεσίας Γραμματείας με ενίσχυση της με προσωπικό, σύγχρονο εξοπλισμό, παράλληλη εκπαίδευση σε νέα πακέττα μηχ/κών εργασιών

7. Η αποδέσμευση των χειριστών από την διεκπεραίωση του διαχωρισμού και αποστολής των προϊόντων της Μηχανεπεξεργασίας. Προτείνουμε την δημιουργία μιάς νέας Υπηρεσίας που θα είναι υπεύθυνη για την εργασία αυτή ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα του Κεντρικού Καταστήματος.

8.  Οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου προτείνουν:

α) Την οργανωτική αναβάθμιση του Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης Κτιριακών και Λοιπών Εγκαταστάσεων. Οι τεχνικοί του Τμήματος είναι έτοιμοι να προτείνουν συγκεκριμμένο, σαφές και τεκμηριωμένο οργανωτικό σχήμα που να υλοποιεί την παραπάνω αναβάθμιση και να εξυπηρετεί αποτελεσματικά και οικονομικά τις ανάγκες του Μηχανογραφικού Κέντρου.

β) Την άμεση επαναφορά στο Τμήμα των εργασιών που αφαιρέθηκαν από αυτό σε προηγούμενες οργανωτικές αλλαγές όπως δίκτυα, επικοινωνίες, εξοπλισμός κ.τ.λ.

γ) Την άμεση στελέχωση του Τμήματος με εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό για τις θέσεις που έχουν επανειλημμένα ζητηθεί.

δ) Την αποδοχή τεχνικών εισηγήσεων που έχουν στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας του Μηχανογραφικού Κέντρου.

 

 

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

Μηχανογραφικό. Επαναφορά των μηχανογραφικών επιδομάτων εκεί που ήταν τον Ιούνιο του 1993 ΣΎΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΌΦΑΣΗ Γ.Σ. 9/12.5.89 προσμετρούμενου και του απολεσθέντος χρόνου από 1.6.93 ( το κόστος για την Τράπεζα της Ελλάδος είναι της τάξεως των 500.000 δραχμών τον μήνα ).

Ευθύνης. Να δοθεί με τους ίδιους όρους που δίνεται στα 2 τμήματα της Οργάνωσης, αλλά και την Μηχανογράφηση της Εθνικής Τράπεζας σύμφωνα με την τελευταία Συλλογική Σύμβαση περί Αντίστροφης Εξομοίωσης.

Ανθυγιεινό. Να δοθεί έτσι όπως δόθηκε σε τμήματα της ίδιας Διεύθυνσης και σε όλες τις άλλες Τράπεζες, τον Ιδιωτικό και τον Δημόσιο Τομέα δηλαδή 12% του Βασικού Μισθού.

Διάτρησης:: Ζητείται  εξομοίωση με το υφιστάμενο καθεστώς χορήγησης επιδομάτων των εξειδικευμένων  Διευθύνσεων της Τράπεζας, όπως η Διεύθυνση Νομισματικής Πολιτικής & Τραπεζικών Εργασιών, και προτείνουμε την επέκταση του εξειδικευμένου επιδόματος της Διεύθυνσης μας και στις χειρίστριες μας με παράλληλη βελτίωση του “πριμ παραγωγικότητας”. Η ανωτέρω εξομοίωση θεωρούμε ότι είναι πρόσφορη και λογική εφόσον το επίδομα θα παρέχεται με κριτήριο τον βαθμό και την εξειδίκευση.

Γραμματείας:. Επέκταση και στην Υπηρεσία Γραμματείας του επιδόματος εξειδικευμένης εργασίας, τουλάχιστον όπως χορηγείται ήδη και σε άλλες Διευθύνσεις της Τράπεζας (Απόφαση Γενικού Συμβουλίου της Τράπεζας περί “Χορήγησης ειδικού μηνιαίου επιδόματος στους υπαλλήλους του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης ΓΕΤ και στους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Εσωτερικής Επιθεώρισης που απασχολούνται με τη γραμματειακή εργασία της Διεύθυνσης” (Απόσπασμα Πρακτικών 13 Συνεδρίας της 2 Δεκεμβρίου 1994) και χορήγηση επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, διότι όλες οι εργασίες της Γραμματείας εκτελούνται μέσα από προγράμματα PC’s, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι της υπηρεσίας να εργάζονται σε περιβάλλον συνεχούς ακτινοβολίας και με όχι ομαλές πάντοτε συνθήκες εργασίας.

Μηχανογραφικού ελέγχου: Αναπροσαρμογή του επιδόματος σε επίπεδο που να αποτελεί κίνητρο για ποιοτική και αναβαθμισμένη εργασία.

Χειριστών: Αναπροσαρμογή του επιδόματος (3.700 δρχ !!!) της βραδυνής βάρδιας σε ένα αξιοπρεπές ποσό για όλους τους υπαλλήλους που κάνουν βραδυνές βάρδιες.

Τεχνικών: Ι. Επέκταση του επιδόματος επικινδύνου εργασίας σε όλους τους εργαζόμενους υπό τάση. ΙΙ. Εξομοίωση του ποσοστού του παραπάνω επιδόματος με το νόμιμο ποσοστό όπως αυτό καθορίζεται στη συλλογική σύμβαση εργασίας του κλάδου. ΙΙΙ. Επέκταση του ανθυγεινού επιδόματος σε όλους τους τεχνικούς. ΙV. Καθιέρωση επιδόματος παραγωγικότητος. Οι τεχνικοί είναι έτοιμοι να καταθέσουν συγκεκριμμένες προτάσεις σχετικά με το εκάστοτε ύψος,τα κριτήρια χορήγησης κ.τ.λ. του παραπάνω επιδόματος. V. Χορήγηση και ουσιαστική αύξηση των οδοιπορικών εξόδων για τους προσερχόμενους και αποχωρούντες τεχνικούς μεταξύ των ωρών 00.00 - 06.00, σύμφωνα και με την αντίστροφη εξομοίωση της ΕΤΕ.

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (Υλικό-Λογισμικό)

Άμεση διερεύνηση για την αντικατάσταση του κεντρικού υπολογιστή και για την ανάπτυξη ιδιωτικού δικτύου ή σύνδεση με δημόσιο δίκτυο και αποφυγή της πρόχειρης λύσης του μεταχειρισμένου μηχανήματος.

Εξέταση για την κάλυψη αναγκών για αυτοματοποίηση γραφείου ανά χώρο εργασίας στη Τράπεζα με τη χρησιμοποίηση μικροϋπολογιστών ανεξάρτητων ή συνδεδεμένων σε δίκτυο ή την εξυπηρέτηση από τον κεντρικό υπολογιστή.

Η ανανέωση του εξοπλισμού θα επιτρέψει και την ανανέωση του Λογισμικού η οποία έχει και αυτή καθυστερήσει σε σημείο δεοντολογικά απαράδεκτο και επικίνδυνο.

Απαιτείται άμεσα μελέτη για το οξύ πρόβλημα των μικροϋπολογιστών.  Τυποποίηση και περιορισμός της άναρχης εξάπλωσής τους.

 

Ανάθεση εργασιών

Το Μηχανογραφικό Κέντρο πρέπει να έχει την ευθύνη σε συνεργασία με τους χρήστες για την ανάπτυξη, εγκατάσταση, εκπαίδευση χρηστών, συντήρηση, έρευνα αγοράς και επιλογή μηχανογραφικών πακέτων εφόσον είναι απαραίτητο, έλεγχο υλοποίησης τους καθώς και την εγκατάσταση και συντήρηση.

Η εγκατάσταση πακέτων χωρίς την ανάμιξη του ΜΗΚΕ εγκυμονεί κινδύνους μη προσαρμογής στις ήδη υπάρχουσες εφαρμογές και αδυναμίας ελέγχου και συντήρησης τους από το ΜΗΚΕ.

 

 

 Στρατηγικό.

Πιστεύουμε ότι η ευθύνη για το έργο αυτό ανήκει στο Μηχανογραφικό Κέντρο  το οποίο διαθέτει ικανά στελέχη για να το αναλάβουν αν τους ζητηθεί, σε συνεργασία με εξωτερικούς εμπειρογνώμονες όπου χρειαστεί.

Εν πάση περιπτώσει να ορισθεί ο φορέας που θα αναλάβει την αξιοποίηση της πρότασης της εταιρίας, όταν αυτή θα κατατεθεί. Πρόταση μας είναι να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία αυτή και προσωπικό από όλη την Μηχανογράφηση και όχι μόνο από τον Στρατηγικό Σχεδιασμό


Ζητάμε αναβάθμιση της Διεύθυνσης Πληροφορικής.

Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση, ενόψει του στρατηγικού και μέχρι να υλοποιηθεί αυτό, θα προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημίες στη Μηχανογράφηση και γενικά στην Τράπεζα.

Τελικά τα αποτελέσματα των εργασιών της εταιρίας μια πρόταση θα είναι, δεν είναι βέβαιο ότι θα είναι και Ή «λύση» για το πρόβλημα της Μηχανογράφησης. Ας μη χαθεί και άλλος πολύτιμος χρόνος.

 

“Η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στο ΜΗ.ΚΕ., που πραγματοποιήθηκε την  28.2.95 παρουσία του Δ.Σ. του Σ.Υ.Τ.Ε., αποφάσισε τα παρακάτω:

 

1.     Ζητάμε άμεση αναβάθμιση του ΜΗ.ΚΕ.

2.     Διατρανώνουμε την αντίθεσή μας στην εισβολή ιδιωτικών εταιρειών στην Τ.Ε. και φυσικά στο ΜΗ.ΚΕ.

3.     Δεν θα δεχθούμε σε καμμιά περίπτωση από οποιαδήποτε εταιρεία ή εξωτερικό παράγοντα

·       οτιδήποτε έχει σχέση να κάνει με εργασιακές σχέσεις

·       εισήγηση ή δημιουργία Οργανισμού - Κανονισμού

·       αξιολόγηση προσωπικού είτε σε ατομική είτε σε υπηρεσιακή βάση

 

Χαλάνδρι 28.2.95”

 

Η Τοπική Διοικητική Επιτροπή

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Νέα projects

εταιρεία

αναβάθμιση