Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

ΣΕΠΤΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 60: ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ 2018 – 2021

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Μέλος Ο.Τ.Ο.Ε. – Ε.Κ.Α.

Ελ. Βενιζέλου 21, 102 50 Αθήνα, Τηλ. 210 3203132, Fax 210 3230963

Website: www.septe.gr

Aθήνα, 28 Μαρτίου 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 60

ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ 2018 – 2021

 

Την Άνοιξη του 2018, συμπληρώνονται τρία χρόνια από την υπογραφή της τριετούς επιχειρησιακής σύμβασης, η οποία υλοποιήθηκε από τη Διοίκηση ελλειμματικά, παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας προς αυτή, με Ανακοινώσεις κι όχι μόνο.

Δυστυχώς, ουδεμία βελτίωση επήλθε σε όσα αφορούν, τόσο στο σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού για τις προαγωγές στον βαθμό του Εντεταλμένου Τμηματάρχη και του Υποδιευθυντή, όσο και στην διαδικασία πλήρωσης των θέσεων ευθύνης. Κάποιοι από τη Διοίκηση, πράττοντας υστερόβουλα, απέστειλαν στον ΣΕΠΤΕ, εν μέσω θέρους (τον περασμένο Ιούλιο) υπόδειγμα οδηγιών της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού και Οργάνωσης (ΔΑΔΟ) για τις προαγωγές μέχρι τον 4ο βαθμό (με δυνητική επέκταση αυτού και για τους βαθμούς του Εντεταλμένου Τμηματάρχη και Υποδιευθυντή), προκειμένου να διενεργούνται οι προαγωγές κατά το δοκούν, χωρίς τροποποίηση του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας αλλά  μόνο με οδηγίες της ΔΑΔΟ. Πρόκειται, για ενέργεια πρωτοφανή, άνευ προηγουμένου στην Τράπεζα διότι σύμφωνα με τις οδηγίες της ΔΑΔΟ που κοινοποιήθηκαν με ηλεκτρονικό μήνυμα στις 13.3.2018  και έχουν αναρτηθεί στο Intranet  οι κρινόμενοι υπάλληλοι το έτος 2018 θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο ευδόκιμης υπηρεσίας προς προαγωγή στον επόμενο βαθμό ήδη από την 1η Οκτωβρίου του προηγoύμενου έτους. Εν κατακλείδι, στις προαγωγές του έτους 2018 ουσιαστικά θα αξιολογηθούν  συνάδελφοι, οι οποίοι είχαν αποσπασθεί και θα έχουν αναδρομική valeur καθώς επέστρεψαν στην Τράπεζα ή είχαν απολέσει για κάποιο λόγο valeur  και  θα κριθούν τότε.

Αντί από κοινού Διοίκηση και εκπρόσωποι των εργαζομένων να προχωρήσουν στην διόρθωση και τον εξορθολογισμό των αναχρονιστικών όρων των Κανονισμών, κάποιοι επιτηδευμένα το αποφεύγουν και προσπαθούν να εξεύρουν λύσεις με αθέμιτους τρόπους, προκειμένου να συνεχιστεί το ρουσφέτι και η συνδιαλλαγή με τον εργοδοτικό ΣΥΤΕ.

Η ΤτΕ ήταν και θα παραμείνει ένας θεσμός, ο οποίος θα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και όχι προς αποφυγή. Η αξιοκρατία, η ίση μεταχείριση και η ίση ευκαιρία για όλους τους υπαλλήλους θα υλοποιηθεί μόνο μέσα από την τροποποίηση των αναχρονιστικών συστημάτων που υπάρχουν σήμερα.

Ο ΣΕΠΤΕ, ενεργώντας με διαφάνεια, θέτει υπόψη όλων των συναδέλφων το ακόλουθο πλαίσιο, το οποίο προτίθεται να θέσει προς διαπραγμάτευση στη Διοίκηση και καλεί τους συναδέλφους να γνωστοποιήσουν στον Σύλλογο, άμεσα με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, για τα θέματά τους και τις προτάσεις τους.

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

1.   ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΣ (ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ)

Α. Αναπροσαρμογή του επιδόματος επιστημονικής αποδόσεως για όλους τους κλάδους των υπαλλήλων σύμφωνα με το αντίστοιχο του κλάδου των οικονομολόγων για λόγους ίσης μεταχείρισης. Δηλαδή, το επίδομα επιστημονικής αποδόσεως για τους υπαλλήλους με μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών  να αυξηθεί από το 42% στο 46% και για τους υπαλλήλους με διδακτορικό να αυξηθεί από το 47%  τουλάχιστον στο 51%.

Β. Αναπροσαρμογή του επιδόματος Ανώτατης εκπαίδευσης στους πτυχιούχους του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης  εκπαίδευσης, σύμφωνα με την Ελληνική Νομοθεσία.

Σημειώνεται ότι, ο ΣΕΠΤΕ, μετά από σαράντα δύο χρόνια παρουσίας του στον συνδικαλιστικό χώρο, επέδειξε διαχρονικά σημαντικότατο έργο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του Επιστημονικού Προσωπικού και κυρίως στην αύξηση του επιδόματος επιστημονικής αποδόσεως, καθώς συνέβαλε αποφασιστικά στην αύξησή του στην Επιχειρησιακή Σύμβαση του 2010, την οποία συνυπέγραψε και κατέθεσε με δική του πρωτοβουλία στην Επιθεώρηση Εργασίας και σήμερα έχει ισχύ Νόμου.

2.   ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Επέκταση στη χορήγηση του επιδόματος ευθύνης, με βάση το σύστημα διαβαθμίσεων, σε όλο το επιστημονικό προσωπικό της Τράπεζας, όπως έχει θεσμοθετηθεί σε πολλές Διευθύνσεις (Διεύθυνση Εποπτείας Πιστωτικού Συστήματος, Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, Εποπτευομένων Εταιρειών, Εσωτερικής Επιθεώρησης, Ιδιωτικής Ασφάλισης, Πληροφορικής, Οικονομικών Μελετών, Στατιστικής κ.λπ.), ούτως ώστε να αμείβονται τουλάχιστον εν μέρει, υπάλληλοι οι οποίοι δεν ανέλαβαν θέση ευθύνης λόγω του αναχρονιστικού συστήματος τοποθετήσεων.

3.ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ & ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΟΚΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ     

Κούρεμα των στεγαστικών δανείων κατά 25% (ίση με τη σωρευτική ύφεση της οικονομίας της χώρας) και μείωση των επιτοκίων όλων των δανείων κατά 0,5%.

4.  ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΠΑΓΙΑΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ 2012

Α. Αναπροσαρμογή του επιδόματος ευθύνης των πρακτόρων σε επίπεδο Αναπληρωτή Προϊσταμένου Τμήματος Κεντρικού Καταστήματος και καταβολή του υφιστάμενου επιδόματος πράκτορα στους βοηθούς των πρακτόρων.

Β. Επαναχορήγηση ολόκληρης της πάγιας μηνιαίας αποζημίωσης που περικόπηκε άδικα με την επιχειρησιακή σύμβαση του έτους 2012, διότι εσφαλμένα θεωρήθηκε ότι ήταν υπερωρίες, αφού σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 268/8.5.1995 Πράξη Διοικητή, ορίζονται ρητώς ως πάγια μηνιαία αποζημίωση. Αυτή η αποζημίωση αποτελεί μέρος των τακτικών μηνιαίων αποδοχών των πρακτόρων και κανείς δεν είχε, ούτε έχει το δικαίωμα να την περικόψει σύμφωνα και με την εργατική Νομοθεσία.

5.  ΕΠΙΔΟΜΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Αύξηση του επιδόματος ξένης γλώσσας κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες (από 7% σε 10%) και επέκταση της εφαρμογής του σε κάθε επιπλέον γλώσσα (ενδεχομένως με χαμηλότερο ποσοστό, π.χ. 5%). Το αίτημα αυτό είναι δίκαιο και αφορά συναδέλφους για τους οποίους η γνώση της πρώτης ξένης γλώσσας ήταν προσόν απαραίτητο για την πρόσληψή τους, ενώ η πιθανή γνώση και δεύτερης ή τρίτης θεωρήθηκε πρόσθετο τυπικό προσόν και συνεκτιμήθηκε.

6.  ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

Μέχρι τώρα, έχει επιτευχθεί η αναγνώριση μέχρι το πολύ 10 ετών από την προϋπηρεσία που διαθέτει κάποιος που έχει υπηρετήσει στον ιδιωτικό τομέα. Η απόφαση αυτή δημιουργεί άνιση μεταχείριση, δεδομένου ότι η Τράπεζα τα τελευταία χρόνια προκήρυξε θέσεις υπαλλήλων με εμπειρία για τις νευραλγικές Διευθύνσεις, προκειμένου να γίνονται άμεσα αποτελεσματικοί με συνέπεια σήμερα να υπηρετούν συνάδελφοι (συνήθως νέοι για τη Τράπεζα), οι οποίοι τυγχάνει να διαθέτουν εμπειρία 15 και 20 ετών στον ιδιωτικό τομέα, κατά τη στιγμή της πρόσληψής τους, χωρίς αυτό να αναγνωρίζεται οικονομικά.

7.  ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΠΟΛΥΕΤΙΑΣ, ΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ 2012

Με την ως άνω σύμβαση έχει «παγώσει» το επίδομα πολυετίας στο ύψος που κυμαινόταν το 2012. Προτείνεται η επαναφορά του υπολογισμού του με βάση το σύνολο των ετών υπηρεσίας για κάθε υπάλληλο (1,85% επί του συνόλου των ετών υπηρεσίας, μετά τη συμπλήρωση του 1ου έτους).

ΘΕΣΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

1.   ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ

Θεσμοθέτηση κανονισμού προαγωγών από τον βαθμό του Εντεταλμένου Τμηματάρχη Προϊσταμένου και άνω. Όπως είναι γνωστό, οι προαγωγές «κατ’ απόλυτη εκλογή» στο βαθμό του Εντεταλμένου Τμηματάρχη Προϊσταμένου διενεργούνται επί σειρά ετών χωρίς αντικειμενικό σύστημα μοριοδότησης επί συγκεκριμένων κριτηρίων (πίνακας μορίων), χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια και γενικά χωρίς διαφανείς διαδικασίες.

2.   ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Άμεση αλλαγή του συστήματος τοποθετήσεων (προκήρυξη θέσεων κ.λπ.) στη βάση των αρχών της αξιοκρατίας, της ίσης μεταχείρισης και της ίσης ευκαιρίας. Ο ΣΕΠΤΕ, έχει ήδη υποβάλει στη Διοίκηση ολοκληρωμένο σύστημα τοποθετήσεων στη βάση των ανωτέρω αρχών.

3.   ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Τροποποίηση του Κανονισμού Υπηρεσιακής Αξιολόγησης για την αξιοκρατική αξιοποίηση και την ολόπλευρη ανάπτυξη του Ανθρωπίνου Δυναμικού της Τραπέζης, με βάση την τεκμηριωμένη εκτίμηση της ετήσιας εργασιακής απόδοσης των υπαλλήλων, αφού προηγουμένως τίθενται οι απαραίτητοι στόχοι. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι θα πρέπει να αξιολογούνται όλα τα στελέχη της Τράπεζας (μέχρι και οι Διευθυντές) σύμφωνα με τις αρχές του σύγχρονου management. Η ποιοτική αξιολόγηση του έργου των υψηλόβαθμων στελεχών θα έδινε τα απαραίτητα κίνητρα στο προσωπικό ώστε να βελτιώσει την παραγωγικότητά του.

Επίσης, θα πρέπει να καθιερωθεί και η αντίστροφη αξιολόγηση από κάτω προς τα πάνω, προκειμένου να υπάρχει ουσιαστική διαχείριση στα θέματα του Προσωπικού (προαγωγές, τοποθετήσεις). Με αυτό τον τρόπο θα κατοχυρωθούν τα δικαιώματα των εργαζομένων ώστε η βαθμολογική και υπηρεσιακή εξέλιξή τους να είναι αποτέλεσμα της δουλειάς τους και να μην εξαρτάται από την καλή διάθεση του κριτή.

4.  ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ

Α.Βαθμολογική επανένταξη των πτυχιούχων Μηχανικών του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στην Κατηγορία των Μηχανικών του Τεχνικού Κλάδου, όπως άλλωστε είναι ο επαγγελματικός τίτλος σύμφωνα με το Π.Δ. 388/89 ΦΕΚ 169Α’ και σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

Β.Αύξηση της πλασματικής βαθμολογικής και μισθολογικής προώθησης των πτυχιούχων Μηχανικών του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης με αύξηση της πλασματικής προώθησης λόγω σπουδών από 3 έτη σε 4 έτη, όπως άλλωστε ισχύει για όλους τους αποφοίτους Ανώτατης Εκπαίδευσης. Επίσης να λαμβάνουν επίδομα επιστημονικής αποδόσεως 32%, όπως ισχύει για τους πτυχιούχους Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και όχι 23%.

Γ. Δημιουργία νέας Κατηγορίας στον Κλάδο Τεχνικού για τους Καλλιτέχνες και τους Συντηρητές Έργων Τέχνης της Τράπεζας, προκειμένου να επανενταχθούν ορθά σε αυτή τη νέα Κατηγορία από την Κατηγορία των Τεχνιτών/Εργοδηγών. Η ένταξή τους στην Κατηγορία των Τεχνιτών έχει δημιουργήσει προβλήματα από την άνιση μεταχείριση που υφίστανται, εδώ και χρόνια, τόσο στο έργο τους, όσο και στην υπηρεσιακή τους εξέλιξη.

5.  ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ

Όσον αφορά στις κρατήσεις γενικότερα, να επανεξετασθούν:

¾                οι κρατήσεις υπέρ των ασφαλιστικών Ταμείων στις υπερωρίες και γενικά στην υπερεργασία, διότι δεν υπάρχει ανταποδοτικότητα,

¾                 οι εισφορές για κύρια σύνταξη, σύμφωνα με τη κοινή εργατική νομοθεσία, όπως ισχύει,

¾                 οι κρατήσεις για την Εργατική Εστία, η οποία καταργήθηκε μνημονιακά και,

¾                 η μείωση στην έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης από 1.1.2015.

6.  ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΟΠΩΣ ΗΔΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΔΕΚΟ

Ο ΣΕΠΤΕ, ήδη διατηρεί 2 (δύο) συμπληρωματικά νοσηλευτικά προγράμματα που καλύπτουν τους συναδέλφους πλήρως σε ποσοστό 100%. Το πρόγραμμα καλύπτει ακόμη και συνταξιούχους, πρώην μέλη του ΣΕΠΤΕ μέχρι της ηλικίας των 75 ετών. Σημειώνεται ότι, στην Επιχειρησιακή Σύμβαση του έτους 2006 είχε συμφωνηθεί με τη Διοίκηση η κάλυψη των ασφαλίστρων, αλλά δυστυχώς αυτό δεν κατέστη εφικτό, διότι δεν μπορούσαν να ασφαλιστούν όλοι οι συνταξιούχοι. Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει και πιθανότατα να μπορούν να καλύπτονται όλοι οι συνάδελφοι.

7.  ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ Ή ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΚΑΡΤΑΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΤΟΥ ΟΑΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ

Αυτό έχει ήδη θεσμοθετηθεί σε άλλες τράπεζες και αποτελεί συμβολή στα κίνητρα για χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Σημειώνεται, ότι ο ΣΕΠΤΕ, στα πλαίσια των δυνατοτήτων του επιδοτεί εδώ και χρόνια τις κάρτες πολλαπλών διαδρομών με ποσό, πλέον της σημαντικής εκπτώσεως που επιτυγχάνεται μέσω της ΟΤΟΕ.

Συνάδελφε, εσύ που ανήκεις στο Επιστημονικό Προσωπικό, εάν συμφωνείς με το πιο πάνω πλαίσιο, απάντησέ μας ηλεκτρονικά  (pscyprus@yahoo.gr, psocratous@bankofgreece.gr) ή με fax (2103230963). Εάν θέλεις να σχολιάσεις ή να προσθέσεις κάτι, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας στα τηλέφωνα 3132 ή 3113 ή να αποστείλεις ακόμη και τυχόν διαφωνία σου.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΠΤΕ