Τρίτη 7 Μαρτίου 1995

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΗΣ Τ.Ε.

 ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΗΣ Τ.Ε.

 

1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ                                                                             

1.1. ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΜΗ.ΚΕ

1.1.1. Κατάργηση της Δ/νσης Πληροφορικής

1.1.2. Νέα δομή λειτουργίας

1.2. ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

1.2.1. Αναλυτές - Προγραμματιστές

1.2.2. Μηχανογραφικός Έλέγχος

1.2.3. Τεχνική Υποστήριξη

1.2.4. Χειριστές

1.3. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

1.4. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

1.4.1. Υλικό (Hardware)

1.4.2. Λογισμικό (Software)

1.5. ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

1.5.1. Μηχανογραφικό

1.5.2. Ευθύνης

1.5.3. Ανθυγιεινό

1.5.4. Διάτρησης

1.5.5. Γραμματείας

1.6. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

1.6.1. Ανάθεση εργασιών εκτός Μηχανογράφησης (χωρίς μεσολάβηση ΜΗΚΕ)

1.6.2. Αναπρογραμματισμός παλαιών εφαρμογών

2. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

2.1. ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ

2.2. ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

2.3. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

2.4. ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

2.5. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ


 

Σε καιρούς που η Μηχανογράφηση της Τράπεζας της Ελλάδος έπρεπε να τύχει ιδιαίτερης προσοχής, ώστε να βοηθήσει την Τράπεζα να προχωρήσει με άλματα για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του νέου ρόλου της, βιώνει εδώ και τρία χρόνια κάποια διοικητικά μέτρα που έχουν σαν αποτέλεσμα την οπισθοδρόμησή της σε όλους τους τομείς.

Το παρόν υπόμνημα είναι μια προσπάθεια προσέγγισης των προβλημάτων και περιέχει προ­τάσεις που μπορούν να αποτελέσουν βάση για την αναβάθμιση της Μηχανογράφησης.


1.                 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

1.1.            ΥποβΑθμιση ΜΗ.ΚΕ

Η υποβάθμιση του ΜΗ.ΚΕ έγινε με τις εξής συγκεκριμένες αποφάσεις

1.1.1.        Κατάργηση της Δ/νσης Πληροφορικής

Το 1992 καταργείται η Δ/νση Πληροφορικής και εντάσσεται ολόκληρη στη Δ/νση Οργάνω­σης και Προγρ/σμού, που χωροταξικά βρίσκεται στο Κεντρικό Κατάστημα. Έτσι ξαφνικά χάνεται η ξεχωριστή οντότητα του ΜΗ.ΚΕ, χωρίς να έχει πλέον την δυνατότητα να παίξει τον αποφασιστικό ρόλο που απαιτείται για την υποστήριξη της Τ.Ε. Το κλίμα υποβάθμισης και συρρίκνωσης περνά και τελικά παγιώνεται στο προσωπικό, με διοικητικά μέτρα, την πλήρη ευθύνη των οποίων φέρει ο Διευθυντής Οργάνωσης και Προγραμματισμού.

1.1.2.        Νέα δομή λειτουργίας

Καταργούνται οι υπηρεσίες της παλαιάς δομής και καθιερώνεται ο θεσμός των "λειτουργών", που ποτέ δεν "λειτούργησαν" κατά δημόσια μάλιστα ομολογία του ίδιου του Δ/ντη που τους καθιέρωσε. Έτσι αφαιρείται κάθε ευθύνη από τον οποιονδήποτε και όλα τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις μεταφέρονται στον Τμηματάρχη-Προϊστάμενο. Ως θεσμός δε, είναι λάθος γιατί  προβλέπει «ευθύνες» σε σχέση με μέσα Πληροφορικής και όχι με αντικείμενα εργασιών της Τ.Ε. (π.χ. Λειτουργός Βάσεων Δεδομένων και όχι υπεύθυνος Λογιστικών εργασιών)

Η κατάργηση της Δ/νσης Πληροφορικής συνοδεύτηκε από μείωση των τμημάτων του ΜΗ.ΚΕ. Καταργήθηκαν τα 4 Τμήματα και στη θέση τους δημιουργήθηκαν 2 άλλα, υδροκέ­φαλα και δυσκίνητα .

Χαρακτηριστικά αναφέρεται το τμήμα Μηχανεπεξεργασίας το οποίο :

1) εκτείνεται χωροταξικά σε  2 ορόφους καθώς και στο Κ.Κ. (Λογιστική Θέση Δοσολη­ψιών).

2) Ο συνολικός αριθμός των υπαλλήλων του Τμήματος  είναι 64, που λειτουργούν σε βάρδιες με συνηθισμένη παραμονή της τελευταίας, μέχρι τις 02:30 της επομένης ημέρας.

3) Τα αντικείμενα του Τμήματος είναι πολλά και ανομοιογενή όπως :

Διάτρηση, Λογιστική θέση Δοσοληψιών, SCHEDULING, Χειρισμός Η/Υ, Έλεγχος, Κο­πτικά μηχανήματα.

 


1.2.            ΥποβΑθμιση ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

1.2.1.        Αναλυτές - Προγραμματιστές

 

Υποβάθμιση

Η πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια από τη Διεύθυνση του Κέντρου προς το προσωπικό χαρακτηρίζεται από διάθεση εχθρικότητας και έλλειψη εμπιστοσύνης. Για ένα μεγάλο διάστημα επικράτησε ένα κλίμα εκφοβισμού, απειλήθηκαν συνάδελφοι με μετάθεση και έγιναν και αναιτιολόγητες μεταθέσεις.

Παρόλο που έγιναν αλλαγές στην ιεραρχία του κέντρου, ακολούθησε αναίτια και η υποβάθ­μιση και η κατηγοριοποίηση του εξειδικευμένου προσωπικού. Έγινε η αναένταξη με ένα και μοναδικό κριτήριο, τον τρόπο εισόδου στην Τράπεζα. Πρέπει να τονίσουμε ότι σε κανένα Μηχανογραφικό Κέντρο δεν αποτελεί μοναδικό κριτήριο αναένταξης ο τρόπος εισαγωγής σ’ αυτό. Αγνοήθηκαν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Γι’ αυτό παρατηρείται συνάδελφοι με τα ίδια τυπικά προσόντα να διαφοροποιούνται μέχρι και οκτώ χρόνια.

Με την αναένταξη γίνεται για την πλειοψηφία του προσωπικού μια υποβάθμιση των καθη­κόντων. Οι περισσότεροι Αναλυτές-Προγραμματιστές εντάχθηκαν στην διαβάθμιση του Αναλυτή Προγραμματιστή Συστημάτων (ΒΒ). Η περιγραφή καθηκόντων της θέσης αυτής προβλέπει ότι ο κάτοχος της δεν μπορεί να αναλάβει υπεύθυνος ομάδος εργασίας, στην πράξη όμως του ζητείται να το κάνει. Δηλαδή ζητείται εργασία ανώτερης βαθμίδας απ' αυτήν που κατατάσσεται.

Όλα αυτά τα γεγονότα είχαν σαν αποτέλεσμα στο προσωπικό μια έντονη αίσθηση αδικίας.

Αν προσθέσουμε σε όλα τα παραπάνω και το γεγονός ότι τα τελευταία δέκα χρόνια έχει πα­ρατηρηθεί μια μείωση προσωπικού περίπου κατά 20 άτομα στην ανάπτυξη και υποστήριξη Πληροφοριακών Συστημάτων, τα οποία δεν έχουν αντικατασταθεί δημιουργείται μια εκρη­κτική κατάσταση όσον αφορά τις εφαρμογές.

Παρ' όλα τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί το υπάρχον εξειδικευμένο προσωπικό του κέντρου, που σήμερα αριθμεί 31 Αναλυτές-Προγραμματιστές μέχρι το Βαθμό του Αναπλη­ρωτή Τμήματος, καλείται:

-    Να κάνει ανάπτυξη νέων Πληροφοριακών Συστημάτων.

-    Να συντηρεί και να υποστηρίζει ένα αρκετά μεγάλο αριθμό εφαρμογών Πακέτων και Πληροφοριακών Συστημάτων για το Κεντρικό Κατάστημα τα Πρακτορεία και τα Υποκα­ταστήματα.

-    Να κάνει την αρχική εγκατάσταση εφαρμογών και την εκπαίδευση των Χρηστών.

-    Να υποστηρίζει ένα μεγάλο αριθμό εγκατεστημένων μικροϋπολογιστών και ποικίλων έτοιμων πακέτων εφαρμογών

-    Να φροντίζει παράλληλα με δική του πρωτοβουλία κυρίως, να ενημερώνεται στις νέες τεχνολογίες, που κατακλύζουν τον χώρο.

Μια ανάσα στο πρόβλημα αποτελεί ο διαγωνισμός που έχει ήδη εξαγγείλει η Διοίκηση για πρόσληψη 10 αναλυτών - προγραμματιστών. Η προκήρυξη του όμως είναι αρκετά ασαφής και δεν προσδιορίζει ούτε σε ποιο Τραπεζικό Βαθμό, ούτε σε ποια Μηχανογραφική βαθμίδα θα ενταχθούν οι επιτυχόντες. Για να προλάβουμε τη δημιουργία νέων προβλημάτων (είναι γνω­στά τα προβλήματα που ταλαιπώρησαν τον χώρο από τον διαγωνισμό του 76) πρέπει να διευ­κρινισθεί ο τρόπος ένταξής τους.

Είναι άξιο απορίας γιατί δεν ακολουθήθηκαν οι όροι ένταξης που ίσχυσαν στον ειδικό δια­γωνισμό του 84 που προσδιόριζαν με ακρίβεια τους όρους της ένταξης τους.

Τα αρνητικά αυτά γεγονότα προκαλούν κραδασμούς που οι απόηχοι τους φτάνουν στις μηχα­νογραφικές εφαρμογές ζημιώνοντας την γενικότερη εικόνα του ΜΗ.ΚΕ.

 

Κατηγοριοποίηση

Οι Αναλυτές - Προγραμματιστές με την αναένταξή τους σε νέο σύστημα μηχανογραφικών βαθμών και επιδομάτων χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες (που η κάθε μια έχει 2 υποκα­τηγορίες εκτός της τελευταίας που έχει 3).

Η κατηγοριοποίηση αυτή εκτός από ένα αίσθημα αδικίας, με τον τρόπο που έγινε, δημιούρ­γησε οικονομικές απώλειες (η αύξηση από την Σ.Σ.Ε. '94 εξανεμίστηκε στη μείωση των αντισταθμιστικών ποσών) κυρίως όμως διαμόρφωσε ένα κλίμα επαγγελματικής και ηθικής μείωσης, αντιπαλότητας και έλλειψης πρωτοβουλίας.

Η συντριπτική πλειοψηφία του προσωπικού έμεινε με την απορία γιατί έγιναν όλα αυτά που έμοιαζαν περισσότερο με τιμωρία παρά με προοπτική οργανωτικής βελτίωσης.

Με καμιά δικαιολογία δεν μπορεί, προσφορά ετών να αγνοηθεί και να επιβληθεί η εξ’ αρχής δοκιμασία για να φθάσει συνάδελφος κάποτε σε θέση κατώτερη από εκείνη την οποία κατείχε. Επιπλέον φημολογείται ότι θα ακολουθήσει και νέα αξιολόγηση του προσωπικού από την εταιρία-σύμβουλο, όσο αφορά την γνώση, την εμπειρία και τις δυνατότητες του προσωπικού σε σχέση με το υπάρχον έργο.

1.2.2.        Μηχανογραφικός Έλέγχος

Με την Α.Γ.Σ. της 30.11.1992 ενοποιήθηκε το Τμήμα Μηχανογραφικού Ελέγχου με το Τμήμα Μηχανεπεξεργασίας.

Οι εργασίες του προηγούμενου Τμήματος, όπως καθορίζονται από τις Εγκυκλίους της Διοί­κησης, ήσαν και παραμένουν καθαρά λογιστικές και ελεγκτικές και είναι διαφορετικής φύ­σεως από τα αντικείμενα εργασίας του πρώην Τμήματος Μηχανεπεξεργασίας.

Παράλληλα, χωρίς να υπάρξει ουδεμία μείωση ή αλλαγή δομής των εργασιών του πρωινού μηχανογραφικού ελέγχου ενοποιήθηκαν η Υπηρεσία Α’ Λογιστικών Εργασιών και η Υπη­ρεσία Στατιστικών και Λοιπών Εργασιών με αποτέλεσμα τον περιορισμό των θέσεων ευθύ­νης. Έτσι εργαζόμενοι με πολύχρονη παραμονή στον χώρο υπέστησαν αναίτια επαγγελμα­τική και ηθική μείωση.

Η Υπηρεσία της Λογιστικής Θέσης Δοσοληψιών, αποδεκατισμένη από τις αποχωρήσεις συναδέλφων (από 12 συναδέλφους απέμειναν 3) και λησμονημένη από την Τράπεζα, χωρίς στοιχειώδη επιμόρφωση, στηρίζει την λειτουργία του κέντρου, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και σε απαράδεκτο περιβάλλον.

Η Υπηρεσία Β’ Λογιστικών Εργασιών (Απογευματινός Έλεγχος)  με την ιδιαιτερότητα της μόνιμης απογευματινής - βραδινής εργασίας και της άγνωστης ώρας αποχώρησης, λόγω των αναγκαίων καθημερινών λογιστικών συμφωνιών, υφίσταται έντονο το πρόβλημα στην προσπάθεια εξυπηρέτησης της Τράπεζας. Λόγω δε των παραπάνω δυσμενών συνθηκών ενώ υπάρχει μεγάλη ανάγκη της ενίσχυσης της με προσωπικό, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από νέους συναδέλφους να στελεχώσουν την υπηρεσία.

Η ισχύουσα σήμερα επιδοματική πολιτική για τους εργαζόμενους στον Έλεγχο (επίδομα ανειδίκευτης εργασίας δρχ. 8.700), η έλλειψη επιμόρφωσης σε σεμινάρια κλπ. και η ουσια­στική ανυπαρξία προοπτικών επαγγελματικής εξέλιξης τοποθετούν τους εργαζόμενους στον Έλεγχο σε χαμηλότερη κλίμακα από τους εργαζόμενους σε αντίστοιχα Λογιστικά Τμήματα του Κεντρικού Καταστήματος.

Ζητείται η επανασύσταση του Τμήματος Μηχανογραφικού Ελέγχου και επαναπροσδιορι­σμός του ρόλου του.

1.2.3.        Τεχνική Υποστήριξη

Οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου από την εποχή της κατασκευής του κτιρίου, κάτω από διάφορα οργανωτικά σχήματα επιτελούν επιτυχώς τα εξής σημαντικά έργα:

1. Λειτουργία των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων του Μηχανογραφικού Κέ­ντρου.

2. Συντήρηση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων ώστε αυτές να βρίσκονται συ­νεχώς σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μέχρι σήμερα, ουδέ­ποτε έχει κληθεί εξωτερικό συνεργείο για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων.

3. Βελτιώσεις - επεκτάσεις - τροποποιήσεις των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων με στόχο την καλύτερη εκμετάλλευση αυτών, την οικονομικότερη λειτουργία τους και την εξυπηρέτηση των αναγκών του Μηχανογραφικού Κέντρου και της Τράπεζας γενικότερα.

4. Συντήρηση και βελτίωση των οικοδομικών στοιχείων του κτιρίου καθώς και παρακολού­θηση των εργασιών συντήρησης που γίνονται από συνεργεία του Οικοδομικού Τομέα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών.

5. Παρακολούθηση των εργασιών καθαρισμού του κτιρίου καθώς και των εργασιών στον περιβάλλοντα χώρο.

Τα τελευταία χρόνια οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου συμμετέχουν μαζί με άλλα όργανα του Μηχανογραφικού Κέντρου στη μελέτη - αξιολό­γηση - προμήθεια - εγκατάσταση - λειτουργία και συντήρηση τμήματος του μηχανογραφικού εξοπλισμού (Hardware) του Μηχανογραφικού Κέντρου. Παρά το τόσο σημαντικό έργο που επιτελούν οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου και μάλιστα πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες, παρατηρούνται συχνά φαινόμενα μη αξιολογήσεως του προσφερόμενου έρ­γου και τάσεις υποβάθμισής του.

Μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης του Μηχανο­γραφικού Κέντρου είναι:

1. Αναίτια μείωση του προσωπικού του.

2. Μη κάλυψη θέσεων εξειδικευμένου προσωπικού, παρά τις σαφείς και αιτιολογημένες έγ­γραφες εισηγήσεις, με αποτέλεσμα οι ανάγκες σε τεχνικό προσωπικό να χαρακτηρίζονται οριακές.  Πρέπει να σημειωθεί ότι τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω της επιμήκυνσης του ωραρίου (σχεδόν 24ωρο), οι τεχνικοί εργάζονται κάτω από εξοντωτικές συνθήκες με αποτέ­λεσμα να μη μπορούν να κάνουν χρήση των αδειών και των ρεπό που τους οφείλει η Τρά­πεζα.

3. Μη ανταπόκριση σε εισηγήσεις που σχετίζονται με τη βελτίωση της λειτουργίας του Ορ­γανωτικού σχήματος των τεχνικών (αποθήκη - λογιστήριο κλπ).

4. Οργανωτική αφαίρεση αρμοδιοτήτων του Τμήματος που στην ουσία εκτελούνται από το προσωπικό του Τμήματος.

5. Μη αποδοχή προτάσεων εκπαίδευσης του προσωπικού.

6. Αγνόηση εισηγήσεων σε οργανωτικά θέματα με ταυτόχρονη προσπάθεια υπαγωγής των τεχνικών σε άλλα οργανωτικά σχήματα (ΙΕΤΑ - Κ/Κ).

7. Εντεινόμενη φημολογία ανάθεσης εργασιών του Τμήματος σε ιδιώτες, γεγονός που δη­μιουργεί κλίμα εργασιακής ανασφάλειας.

Είναι απαραίτητο να τονισθεί ότι οι τεχνικοί του Μηχανογραφικού Κέντρου εκτελώντας συ­νεχώς το έργο τους, δεν έχουν καμιά συμμετοχή στα τυχόν λειτουργικά ή οργανωτικά προ­βλήματα που αντιμετωπίζει η Διεύθυνση.

Αντίθετα, με κατάλληλες και καίριες εισηγήσεις τους, προσπαθούν να διευκολύνουν και να επιταχύνουν την εκτέλεση των λειτουργιών του Κέντρου.

1.2.4.        Χειριστές

Η σταδιακή μείωση προσωπικού στην υπηρεσία χειρισμού σε 13 άτομα και η παράλληλη αύξηση των εργασιών χειρισμού και Scheduling είχε σαν συνέπεια να αυξηθεί η συχνότητα των βαρδιών και ιδίως των βραδινών. Υπάρχει επιτακτική η ανάγκη για ενίσχυσή τους με προσωπικό.


1.3.            ΣτρατηγικΟς σχεδιασμΟς

Το 1992 δημιουργείται η λεγόμενη “Επιστημονική Γραμματεία”, η οποία  παρακάμπτοντας τη Διεύθυνση, συγκεντρώνει τα απαραίτητα στοιχεία για την κατάρτιση του Στρατηγικού προγράμματος.

Χωρίς να φανεί κανένα αποτέλεσμα των εργασιών της επιτροπής αυτής, η Ε.Γ. καταργείται και στη θέση της δημιουργείται το Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού. Το έργο αυτό όμως του Στρατηγικού Προγράμματος τελικά ανατίθεται σε ιδιωτική εταιρία.

Όλη αυτή η πορεία είναι για μας πολύ αμφισβητήσιμη. Είχε σαν αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με τη διοικητική και οργανωτική αναστάτωση στο Μηχ. Κέντρο, μια τριετή οπισθοδρόμηση, η οποία φαίνε­ται ότι θα συνεχιστεί για ένα τουλάχιστον ακόμη χρόνο σε όλα τα θέματα του Μηχ. Κέντρου και επομένως και σε όλα τα αιτήματα της Τράπεζας που θέλουν μηχανογραφικές λύσεις. Οι ιδιωτικές εταιρίες είναι εύλογο ότι θα επιδιώξουν να εξαρτήσουν μακροχρόνια την Τράπεζα από αυτές, με γνώμονα το οικονομικό τους συμφέρον. Έτσι αντί να βοηθήσουν εισάγοντας τεχνογνωσία, υπάρχει φόβος να δημιουργήσουν περαιτέρω αναστάτωση με αμφίβολα πορί­σματα.

Εύλογα δημιουργείται το ερώτημα, για το ποιος θα κληθεί να υλοποιήσει το πόρισμα της εταιρίας.

 


1.4.            ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

1.4.1.        Υλικό (Hardware)

Η καθυστέρηση στην πορεία του Στρατηγικού σχεδιασμού είχε σαν αποτέλεσμα την αδυ­ναμία λήψης απόφασης για το υλικό, που βρίσκεται σε οριακό σημείο. Για να καλυφθεί το πρόβλημα, αγοράστηκε μεταχειρισμένος κεντρικός υπολογιστής ίδιας τεχνολογίας με το παλιό, που έπρεπε οπωσδήποτε να αντικατασταθεί.

Σε μικρό χρονικό διάστημα φάνηκε η ανεπάρκεια του μεταχειρισμένου μηχανήματος και έτσι η Μηχανογράφηση οδηγείται πάλι στη προμήθεια δεύτερου μεταχειρισμένου κεντρι­κού υπολογιστή.

Τα μαγνητικά μέσα αποθήκευσης στοιχείων (δίσκοι, ταινίες) είναι παλιάς τεχνολογίας (χωρίς ανταλλακτικά) και περιορισμένης χωρητικότητας με συνέπεια να μη είναι δυνατή η ανάπτυξη σύγχρονων εφαρμογών, όπως για παράδειγμα τράπεζες πληροφοριών, και αναξιό­πιστα λόγω συχνών βλαβών, με αποτέλεσμα το προσωπικό να ασχολείται επί πλέον με την ανάκαμψη βλαβών των στοιχείων.

Γενικά το hardware δημιουργεί προβλήματα λόγω της παλαιότητάς του στη συντήρησή του, στην εγκατάσταση νέων εφαρμογών, νέου λογισμικού κλπ.

Ο υπάρχων εξοπλισμός (hardware) δεν επιτρέπει την on-line σύνδεση των περιφερειακών μονάδων της Τράπε­ζας (Υποκαταστήματα, Πρακτορεία)  για την κάλυψη των νέων αναγκών που προκύπτουν (on-line υπόλοιπα βασικών λογαριασμών, σύνδεση με άλλες τράπεζες κλπ ή άλλα πιστωτικά ιδρύματα του εξωτερικού).

Για τους  μικροϋπολογιστές στα Πρακτορεία, όχι μόνο δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στην αγορά, αλλά αυτοί αποτελούν πια και μουσειακό είδος.

Οι διατρητικές μηχανές είναι οι τελευταίες που απέμειναν στον τραπεζικό χώρο (κατά δή­λωση της IBM), δεν έχουν εκσυγχρονιστεί από το 1974 με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει μόνον ένας συντηρητής που ξέρει να τις επισκευάζει παίρνοντας ανταλλακτικά από τις τε­λείως διαλυμένες και βάζοντάς τα στις προβληματικές.

1.4.2.        Λογισμικό (Software)

Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζονται και στον τομέα του Λογισμικού

Τα περισσότερα Λειτουργικά Προγράμματα του Κεντρικού Υπολογιστή είναι εκτός υπο­στήριξης της προμηθεύτριας εταιρείας. Είναι τόσο παλιάς έκδοσης, πού η προμηθεύτρια εταιρεία δεν τα υποστηρίζει πλέον, γεγονός που ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Ως εκ τούτου οποιαδήποτε βλάβη προκύπτει, γίνεται προσπάθεια να τακτοποιηθεί εκ των ενόντων από συ­ναδέλφους του Μηχανογραφικού Κέντρου.

Το λογισμικό των μικροϋπολογιστών εξαπλώθηκε άναρχα, χωρίς επαρκή υποστήριξη, λόγω έλλειψης κανόνων τυποποίησης και επαρκούς αριθμού ατόμων που ασχολούνται με αυτά.

Χωρίς την έγκριση της Μηχανογράφησης ο κάθε χρήστης μικροϋπολογιστή, εγκατέστησε πλημμελώς όποιο πακέτο λογισμικού βρέθηκε στα χέρια του, με αποτέλεσμα την προβλη­ματική εξυπηρέτησή του από τη μηχανογράφηση.


1.5.            ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

1.5.1.        Μηχανογραφικό

Η αναένταξη που έγινε τον Ιούνιο του 1993 στο Τμήμα Ανάπτυξης και Υποστήριξης Πλη­ροφοριακών Συστημάτων χρησιμοποίησε σαν βασικό κριτήριο τον τρόπο εισόδου στην Τράπεζα της Ελλάδος και αγνοήθηκε τελείως η μέχρι τότε προσφορά του κάθε ενός στα υπηρεσιακά του καθήκοντα. Αλλά ακόμη και τα κριτήρια αυτά που θεσπίστηκαν δεν έχουν τηρηθεί πλήρως (υπάρχουν περιπτώσεις προνομιακής μεταχείρισης).

Επίσης υπάρχει δυσμενέστερη μεταχείριση ως προς τις αλλαγές κατηγοριών σε σύγκριση με το τμήμα Οργάνωσης, που ανήκει στην ίδια Διεύθυνση, δηλ. απαιτούνται πολύ περισσό­τερα χρόνια για να φθάσει κάποιος στην κορυφή, καθώς επίσης υπάρχει περιορισμός του αριθμού ατόμων σε κάθε κατηγορία και τυπικών προσόντων που όμως δεν καθορίζονται με σαφήνεια.

Συμβαίνει το παράδοξο, χρηματικά ποσά τα οποία προκύπτουν από νέες συλλογικές συμβά­σεις εργασίας να αφαιρούνται από το αντισταθμιστικό ποσό που καθιερώθηκε με αποτέ­λεσμα να μην υπάρχει πραγματική αύξηση.

Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι εκτός από τις οικονομικές επιπτώ­σεις και τους περιορισμούς στην δυνατότητα προαγωγής υπάρχει έντονη ηθική και ψυχολο­γική μείωση από την υποβάθμιση αυτή καθώς και συναίσθημα πίκρας όσων έχουν προσφέρει επί πολλά χρόνια τις υπηρεσίες τους στην Μηχανογράφηση της Τράπεζας Ελλάδος.

Στην πράξη έχουμε μεν υποβαθμιστεί, μας ζητείται όμως να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και να εκτελούμε και καθήκοντα που προβλέπονται από ανώτερες βαθμίδες.

Επί πλέον μας ζητείται να είμαστε διαθέσιμοι να παρέμβουμε σε περίπτωση ζημίας, οποια­δήποτε στιγμή του 24ώρου, τη στιγμή που οι υπάλληλοι της Μηχανογράφησης των άλλων Τραπεζών αμείβονται ακόμη και για την τηλεφωνική κλήση που θα δεχθούν από την υπη­ρεσία τους.

Παρακαλούμε σημειώστε πως τον Ιούνιο του 1993 έγινε αρνητική έκθεση, από το Τμήμα Οι­κονομικών Θεμάτων Προσωπικού προς τον Δ/ντή Διοικητικού, σχετικά με την μεθόδευση της αλλαγής των μηχανογραφικών επιδομάτων αναφέροντας τις ηθικές αλλά και υλικές επι­πτώσεις που θα είχε αυτή εάν εφαρμόζονταν.

1.5.2.        Ευθύνης

Χορηγείται με δυσμενέστερους όρους σε σχέση με τα 2 τμήματα Οργάνωσης της ίδιας της Διεύθυνσης μας.

1.5.3.        Ανθυγιεινό

Χορηγείται 10% του Βασικού Μισθού. Παρατηρείται να είμαστε ο μόνος χώρος στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο και τραπεζικό τομέα που δεν λαμβάνει πλήρες ανθυγιεινό επίδομα (12%).

1.5.4.        Διάτρησης

Στην Υπηρεσία Εισαγωγής Πληροφοριών εργάζονται δέκα τέσσερις χειρίστριες με 12-15 χρόνια υπηρεσίας στην Τράπεζα και τρεις Προϊστάμενες υπεύθυνες για τις τρεις βάρδιες λειτουργίας της Υπηρεσίας (πρωινού - απογευματινού - βραδινού κλιμακίου) με 23 χρόνια υπηρεσίας στην Τράπεζα.

Οι χειρίστριες λαμβάνουν “πριμ παραγωγικότητας” με βάση τον αριθμό των μηνιαίων δα­κτυλισμών και τις ώρες εργασίας του μήνα, που υπολογίζεται με βάση την τιμή μονάδος κάθε δακτυλισμού και που κυμαίνεται από δρχ. 0,0063 μέχρι δρχ. 0,0114 ανάλογα με την κατηγο­ρία των πεδίων (αριθμητικό - αλφαβητικό). Το ανωτέρω λαμβανόμενο ποσό μηδενίζεται κατά τις μέρες απουσίας κανονικής άδειας, φοιτητικής άδειας, ασθένειας κλπ της κάθε χειρί­στριας αφού όπως ήδη αναφέραμε βασίζεται στον αριθμό των δακτυλισμών. Εδώ αξίζει να επισημάνουμε ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σε κανένα κλάδο ή υπηρεσία της Τράπεζας.

Πρέπει επίσης να γίνει γνωστό ότι η τιμή μονάδας κάθε δακτυλισμού, με βάση την οποία υπολογίζεται το “πριμ” δεν έχει αναπροσαρμοστεί από το έτος 1989 (Π.Δ. 558/11.9.89, Α.Γ.Σ. 12.5.89)

Η επικείμενη εξομοίωση των επιδομάτων της Τράπεζας με τα αντίστοιχα της Ε.Τ.Ε. σύμ­φωνα με την ΕΣΣΕ Ο.Τ.Ο.Ε. και Τραπεζών του έτους 1979, δεν περιλαμβάνει τον κλάδο της διάτρησης λόγω του ότι το λαμβανόμενο ποσό δεν είναι επίδομα αλλά “πριμ παραγωγικότη­τας” που υπόκειται σε μέτρηση.

Η Υπηρεσία Εισαγωγής Πληροφοριών ανήκει και αυτή στην Διεύθυνση Οργάνωσης και Προγραμματισμού και παράγει εξειδικευμένη εργασία.

1.5.5.        Γραμματείας

Όπως είναι γνωστό, οι αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Γραμματείας δεν καλύπτουν μόνο θέ­ματα γραμματειακής υποστήριξης, αλλά και λογιστηρίου, παρακολούθηση και διακίνηση μηχανογραφικού και λοιπού αναλώσιμου υλικού, συμβάσεων μισθωμάτων και συντήρησης μηχανογραφικού εξοπλισμού κλπ η διεκπεραίωση των οποίων απαιτεί εξειδίκευση.

 


1.6.            Ανάπτυξη και συντΗρηση εφαρμογών

Υπάρχει πρόβλημα στην ανάπτυξη νέων εφαρμογών της μηχανογράφησης, στην γρήγορη ανταπόκριση και ικανοποίηση των απαιτήσεων της τράπεζας. Το πρόβλημα αυτό παρουσιά­ζεται εξ’ αιτίας της έλλειψης βραχυπρόθεσμου (π.χ. ετήσιου) προγραμματισμού ανάπτυξης εφαρμογών, στην παλαιότητα του εξοπλισμού, στην έλλειψη νέων εργαλείων, στην μείωση προσωπικού, στην ανάθεση εργασιών χωρίς την ευθύνη της μηχανογράφησης (άυλοι τίτλοι, dealing room),  στην έλλειψη  συντονισμένης εκπαίδευσης των προγραμματιστών - αναλυτών ως και των  χρηστών σε νέες τεχνολογίες, με αποτέλεσμα να υιοθετούνται λύσεις αντιοικο­νομικές και χρονοβόρες.

1.6.1.        Ανάθεση εργασιών εκτός Μηχανογράφησης (χωρίς μεσολάβηση ΜΗΚΕ)

Τα τελευταία χρόνια γίνεται απόπειρα να δίνονται εφαρμογές για ανάπτυξη σε εταιρίες χω­ρίς την έγκριση της Μηχανογράφησης και χωρίς να εξετάζεται η δυνατότητα υλοποίησης τους από αυτήν. Τελικά πολλές από αυτές υλοποιήθηκαν από την Μηχανογράφηση, όπως η παρακολούθηση του λογαριασμού 200 (και των υπόλοιπων λογαριασμών του Ελληνικού Δη­μοσίου), ΙΕΤΑ, κλπ, είτε γιατί διαπιστώθηκε ότι το κόστος ήταν μεγάλο και χρονοβόρα η διαδικασία, είτε γιατί δεν βρέθηκε κατάλληλο πακέτο.

Όσον αφορά  το Dealing Room,  το πακέτο που προκρίθηκε από τον διεθνή διαγωνισμό, τε­λικά απορρίφθηκε ως μη κατάλληλο και μάλιστα συνάδελφοι του Dealing Room πρότειναν την υλοποίηση του από την Μηχανογράφηση γιατί από προηγούμενη εμπειρία τους έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη στο Κέντρο μας.

Είναι γνωστή η ιστορία των Άυλων Τίτλων που χωρίς την συμμετοχή της Μηχανογράφησης επιλέχθηκε πακέτο του οποίου η αυτοδύναμη υποστήριξη είναι ανέφικτη.

1.6.2.        Αναπρογραμματισμός παλαιών εφαρμογών.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα τελευταία δύο χρόνια πολλές εργασίες της Τράπεζας τίθενται σε νέα βάση. Ο προσανατολισμός της αλλάζει, απαιτούνται πιο γρήγοροι ρυθμοί στην πληρο­φόρηση για λήψη αποφάσεων των επιτελικών οργάνων της  Τράπεζας

Αυτό σημαίνει ότι εφαρμογές που επί χρόνια εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της, πρέπει τώρα να ανασχεδιαστούν. Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο που απαιτεί απασχόληση από όλο το προσωπικό του Τμήματος Ανάπτυξης και Υποστήριξης Πληροφοριακών Συστημάτων.

 


2.                 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

2.1.            ΟργανΟγραμμα

Το ότι συμφωνήθηκε η αλλαγή της ονομασίας της Δ/νσης σε Δ/νση Πληροφορικής και Ορ­γάνωσης είναι μεν θετικό αλλά δεν αρκεί γιατί είναι απλώς ένα όνομα. Χρειάζεται μια νέα οργανωτική δομή που εκτός των άλλων να λαμβάνει πρόνοια για τις νέες λειτουργικές ανά­γκες που προέκυψαν αλλά και αυτές που θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον.

Παρατίθεται σχέδιο που θα μπορούσε να αποτελέσει βάση για περαιτέρω επεξεργασία ενός νέου λειτουργικού οργανογράμματος της Δ/νσης Πληροφορικής.

Μια νέα οργανωτική δομή θα πρέπει να περιλαμβάνει τομείς:

(Ο όρος «τομέας» δεν δηλώνει κατ’ ανάγκη συγκεκριμένη μορφή υπηρεσιακής μονάδας)

α) Τομέας Διοικητικού με αντικείμενα :

            1. Γραμματεία - Λογιστήριο

            2. Ασφάλεια κτιριακών εγκαταστάσεων

β) Τεχνικός Τομέας με αντικείμενα :

            1. Συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων

            2. Άρτιο τηλεφωνικό κέντρο που θα λειτουργεί σαν υποστήριξη χρηστών (Help Desk)

            3. Αποθήκη και Διακίνηση υλικού

            4. Εγκατάσταση και συντήρηση Υλικού (H/W) υπολογιστών και μικροϋπολογιστών

            5. Εγκατάσταση και συντήρηση Υλικού (H/W) επικοινωνιών και δικτύων

            6. Συντήρηση κτιριακών εγκαταστάσεων

γ) Τομέας Μηχανεπεξεργασίας με αντικείμενα :

            1. Χειρισμός Η/Υ

            2. Scheduling

            3. Εισαγωγή στοιχείων

            4. Κοπτικά

            5. Διακίνηση παραγωγής

δ) Τομέας Μηχανογραφικού ελέγχου με αντικείμενα :

            1. Λογιστική Θέση Δοσοληψιών

            2. Έλεγχος Λογιστικών εργασιών

            3. Έλεγχος Διοικητικών εργασιών

            4. Έλεγχος Στατιστικών και Λοιπών εργασιών

            5. Απογευματινός έλεγχος - Βραδινό Κλιμάκιο

ε) Τομέας Υποστήριξης με αντικείμενα :

            1. Λογισμικό (S/W)

            2. Δίκτυα - Επικοινωνίες

            3. Επιμόρφωση, ενημέρωση και εκπαίδευση τεχνικών και χρηστών

            4. Ασφάλεια συστημάτων πληροφορικής

            5. Πρότυπα - Τεκμηρίωση

στ) Τομέας Εφαρμογών με αντικείμενα :

            1. Λογιστικές εφαρμογές (συνάλλαγμα - δραχμές)

            2. Διοικητικές εφαρμογές (προσωπικό, μισθοδοσία, ασφαλιστικά ταμεία, φορολογία)

            3. Κινητές Αξίες (ομόλογα, έντοκα, άυλοι, θεματοφύλαξη, αποθετήρια, ταμείο                τίτλων,  μετοχές κλπ)

            4. Στατιστικές εφαρμογές και Ισοζύγιο πληρωμών

ζ) Τομέας Οργάνωσης

η) Τομέας Auditing

 

Οι δύο τελευταίοι τομείς (Οργάνωσης και Auditing) χρήζουν περαιτέρω ανάπτυξης με συμ­μετοχή του προσωπικού.

Η νέα οργανωτική δομή πρέπει να συνοδεύεται από κανονισμό λειτουργίας της Δ/νσης, που εκτός των άλλων να λαμβάνει μέριμνα για:

1. Συνεργασία τομέων και καθορισμό τρόπου εργασίας καθ’ ομάδας ανάλογα με το έργο

2. Εξειδικευμένα επιδόματα και τρόπο ένταξης του νέου προσωπικού

3. Σχεδιασμό προγράμματος δράσης της Δ/νσης σε ετήσια βάση, από θεσμοθετημένο συμ­βούλιο Δ/νσης που θα απαρτίζεται από τους προϊσταμένους όλων των υπηρεσιακών μονάδων της Δ/νσης και παρακολούθηση του προγράμματος σε μηνιαία βάση.

4. Θέσπιση τεχνικού συμβουλίου από τους επικεφαλής των ομάδων εργασίας για  την απρό­σκοπτη συνεργασία σε τακτά χρονικά διαστήματα.

5. Θέσπιση υπευθύνου για κάθε βάρδια εργασίας του κέντρου (π.χ. χειρισμός, έλεγχος, εισα­γωγή στοιχείων κλπ )

6. Θεσμοθέτηση λήψης των ρεπό σε απογευματινά - βραδινά κλιμάκια.

Ειδικότερα για την καλύτερη υποστήριξη του κέντρου απαιτείται:

1. Αναβάθμιση της Υπηρεσίας Γραμματείας με ενίσχυση της με προσωπικό με σύγχρονο εξοπλισμό και παράλληλη εκπαίδευση σε νέα πακέτα μηχανογραφικών εργασιών

2. Αποδέσμευση των χειριστών από την διεκπεραίωση του διαχωρισμού και αποστολής των προϊόντων της Μηχανεπεξεργασίας. Προτείνεται η δημιουργία μιας νέας Υπηρεσίας που θα είναι υπεύθυνη για την εργασία αυτή ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα του Κεντρικού Καταστήματος.

3. Μηχανοργάνωση της Υπηρεσίας του Απογευματινού Ελέγχου.

4.  Αναβάθμιση του κλάδου των τεχνικών του Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης με:

α) Οργανωτική αναβάθμιση του Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης Κτιριακών και Λοιπών Εγκαταστάσεων. Οι τεχνικοί του Τμήματος είναι έτοιμοι να προτείνουν συγκεκριμένο, σα­φές και τεκμηριωμένο οργανωτικό σχήμα που να υλοποιεί την παραπάνω αναβάθμιση και να εξυπηρετεί αποτελεσματικά και οικονομικά τις ανάγκες του Μηχανογραφικού Κέντρου.

β) Άμεση στελέχωση του Τμήματος με εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό για τις θέσεις που έχουν επανειλημμένα ζητηθεί.

γ) Την αποδοχή τεχνικών εισηγήσεων που έχουν στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας του Μηχανογραφικού Κέντρου.

2.2.            ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

Μηχανογραφικό. Επαναφορά των μηχανογραφικών επιδομάτων εκεί που ήταν τον Ιούνιο του 1993 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ Γ.Σ. 9/12.5.89 προσμετρούμενου και του απολεσθέντος χρόνου από 1.6.93 ( το κόστος για την Τράπεζα της Ελλάδος είναι της τάξεως των 500.000 δραχμών τον μήνα ).

Ευθύνης. Να δοθεί με τους ίδιους όρους που δίνεται στα 2 τμήματα της Οργάνωσης, αλλά και την Μηχανογράφηση της Εθνικής Τράπεζας σύμφωνα με την τελευταία Συλλογική Σύμβαση περί Αντίστροφης Εξομοίωσης αλλά και την βασική, για όλες τις μετέπειτα Α.Γ.Σ., ΕΣΣΕ του 1979.

Ανθυγιεινό. Να δοθεί έτσι όπως δόθηκε σε Τμήματα της ίδιας Διεύθυνσης και σε όλες τις άλ­λες Τράπεζες, τον Ιδιωτικό και τον Δημόσιο Τομέα δηλαδή 12% του Βασικού Μισθού.

Διάτρησης:: Ζητείται  εξομοίωση με το υφιστάμενο καθεστώς χορήγησης επιδομάτων των εξειδικευμένων  Διευθύνσεων της Τράπεζας, όπως η Διεύθυνση Νομισματικής Πολιτικής & Τραπεζικών Εργασιών, και προτείνεται η επέκταση του εξειδικευμένου επιδόματος της Δι­εύθυνσης μας και στις χειρίστριες μας με παράλληλη βελτίωση του “πριμ παραγωγικότη­τας”. Η ανωτέρω εξομοίωση θεωρείται ότι είναι πρόσφορη και λογική εφόσον το επίδομα θα παρέχεται με κριτήριο τον βαθμό και την εξειδίκευση.

Γραμματείας:. Επέκταση και στην Υπηρεσία Γραμματείας του επιδόματος εξειδικευμένης εργασίας, τουλάχιστον όπως χορηγείται ήδη και σε άλλες Διευθύνσεις της Τράπεζας (Απόφαση Γενικού Συμβουλίου της Τράπεζας περί “Χορήγησης ειδικού μηνιαίου επιδόμα­τος στους υπαλλήλους του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Γ.Ε.Τ. και στους υπαλλή­λους της Διεύθυνσης Εσωτερικής Επιθεώρησης που απασχολούνται με τη γραμματειακή ερ­γασία της Διεύθυνσης” (Απόσπασμα Πρακτικών 13ης Συνεδρίας της 2 Δεκεμβρίου 1994) και χορήγηση επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, διότι όλες οι εργασίες της Γραμματείας εκτε­λούνται μέσα από προγράμματα μικροϋπολογιστών, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι της υπη­ρεσίας να εργάζονται σε περιβάλλον συνεχούς ακτινοβολίας και με όχι ομαλές πάντοτε συν­θήκες εργασίας.

Μηχανογραφικού ελέγχου: Επέκταση και στο Μηχανογραφικό Έλεγχο του επιδόματος εξειδικευμένης εργασίας.

Απογευματινού ελέγχου: Θα πρέπει να δοθεί επίδομα - «κίνητρο» στους συναδέλφους του απογευματινού - βραδινού ελέγχου, λόγω μόνιμης απογευματινής - βραδινής εργασίας με άγνωστη την αποχώρηση (υπάρχει σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή) και ρύθμιση των πλημμελώς χορηγούμενων ρεπό.

Χειριστών: Αναπροσαρμογή του επιδόματος (3.700 δρχ. !!! το εξάμηνο) της βραδινής βάρδιας σε ένα αξιοπρεπές ποσό για όλους τους υπαλλήλους που κάνουν βραδινές βάρδιες.

Τεχνικών:

            α. Επέκταση του επιδόματος επικινδύνου εργασίας σε όλους τους εργαζόμενους υπό τάση.

            β. Εξομοίωση του ποσοστού του παραπάνω επιδόματος με το νόμιμο ποσοστό όπως αυτό καθορίζεται στη συλλογική σύμβαση εργασίας του κλάδου.

            γ. Επέκταση του ανθυγιεινού επιδόματος σε όλους τους τεχνικούς.

            δ. Καθιέρωση επιδόματος παραγωγικότητας. Οι τεχνικοί είναι έτοιμοι να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με το εκάστοτε ύψος, τα κριτήρια χορήγησης κλπ του πα­ραπάνω επιδόματος.

            ε. Χορήγηση και ουσιαστική αύξηση των οδοιπορικών εξόδων για τους προσερχόμε­νους και αποχωρούντες τεχνικούς μεταξύ των ωρών 00.00 - 06.00, σύμφωνα και με την αντί­στροφη εξομοίωση της Ε.Τ.Ε.

2.3.            ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Άμεση διερεύνηση για την αντικατάσταση του κεντρικού υπολογιστή και για την ανάπτυξη ιδιωτικού δικτύου ή σύνδεση με δημόσιο δίκτυο και αποφυγή της πρόχειρης λύσης του με­ταχειρισμένου μηχανήματος.

Εξέταση για την κάλυψη αναγκών για αυτοματοποίηση γραφείου ανά χώρο εργασίας στη Τράπεζα με τη χρησιμοποίηση μικροϋπολογιστών ανεξάρτητων με την προοπτική σύνδεσης τους σε δίκτυο ή την εξυπηρέτηση από τον κεντρικό υπολογιστή.

Αντικατάσταση των μηχανών καταχώρησης στοιχείων.

Απαιτείται άμεσα μελέτη για το οξύ πρόβλημα των μικροϋπολογιστών.  Τυποποίηση και πε­ριορισμός της άναρχης εξάπλωσής τους.

Η ανανέωση του εξοπλισμού θα επιτρέψει και την ανανέωση του Λογισμικού η οποία έχει και αυτή καθυστερήσει σε σημείο δεοντολογικά απαράδεκτο και επικίνδυνο.

2.4.            ΑνΑθεση εργασιΩν

Το Μηχανογραφικό Κέντρο πρέπει να έχει την ευθύνη σε συνεργασία με τους χρήστες για την ανάπτυξη και εγκατάσταση νέων εφαρμογών, την εκπαίδευση των χρηστών, συντήρηση εφαρμογών, έρευνα αγοράς και επιλογή μηχανογραφικών πακέτων εφόσον είναι απαραίτητο, έλεγχο της υλοποίησης των προμηθευόμενων πακέτων, της εγκατάστασης και συντήρησης των.

Η εγκατάσταση πακέτων χωρίς την ανάμιξη του ΜΗΚΕ εγκυμονεί κινδύνους μη προσαρμο­γής στις ήδη υπάρχουσες εφαρμογές και αδυναμίας ελέγχου και συντήρησης τους από το ΜΗΚΕ.

2.5.             ΣτρατηγικΟ

Πιστεύουμε ότι η ευθύνη για την κατάρτιση του Στρατηγικού πλάνου ανήκει στο Μηχανο­γραφικό Κέντρο  το οποίο διαθέτει ικανά στελέχη για να το αναλάβουν.

Οι άμεσοι και βασικοί άξονες στους οποίους το Μηχανογραφικό Κέντρο καλείται να προ­σφέρει υπηρεσίες κατά τα επόμενα χρόνια, έχουν διαφανεί από καιρό: ισοζύγιο πληρωμών, άυλοι τίτλοι και αποθετήρια τίτλων, μεγάλα συστήματα πληρωμών, πλήρης μηχανογραφική εξυπηρέτηση του dealing room, συνεχής αναβάθμιση του συστήματος cebamail, αναδιοργά­νωση παλαιών εφαρμογών κλπ.

Το Μηχανογραφικό Κέντρο πρέπει να ανασυντάξει όλες του τις δυνάμεις, με γνώμονα τις βασικές αυτές ανάγκες, να δημιουργήσει ομάδες-πυρήνες των έργων αυτών που θα ενημερω­θούν και θα διερευνήσουν τις απαιτήσεις για την υλοποίηση τους.

Δεν αποκλείεται η συνεργασία με εξωτερικούς τεχνικούς, όπου χρειαστεί, αλλά πιστεύουμε ότι ένα σωστά οργανωμένο Μηχανογραφικό Κέντρο μπορεί να δώσει λύση στα προβλήματα.

Πάντως η κατάρτιση του Στρατηγικού πλάνου δεν αποτελεί εφάπαξ υπόθεση και για την τή­ρηση ενός δυναμικού και ευέλικτου στρατηγικού, θα πρέπει να λειτουργεί το Συμβούλιο προϊσταμένων, που ορίζεται παραπάνω, διότι είναι ιδιαίτερα βασικό στοιχείο η συμμετοχή στελεχών από την ανάπτυξη, την ροή και παραγωγή καθώς και τον έλεγχο των μηχανογρα­φικών συστημάτων.

Εν πάση περιπτώσει να ορισθεί ο φορέας που θα αναλάβει την αξιοποίηση της πρότασης της εταιρίας, όταν αυτή θα κατατεθεί. Πρόταση μας είναι να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία αυτή και προσωπικό από όλη την Μηχανογράφηση και όχι μόνο από το Τμήμα  Στρατηγικού Σχεδιασμού.


Ζητάμε πλήρη και άμεση αναβάθμιση της Διεύθυνσης Πληροφορικής.  Το θέμα αφορά απο­κλειστικά και μόνο την Μηχανογράφηση και όχι την συμμετοχή τρίτων και ξένων προς την Τράπεζα και τη Μηχανογράφηση.

Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση, ενόψει του στρατηγικού και μέ­χρι να υλοποιηθεί αυτό, θα προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημίες στη Μηχανογράφηση και γενικά στην Τράπεζα.

Τελικά τα αποτελέσματα των εργασιών της εταιρίας μια πρόταση θα είναι, δεν είναι βέβαιο ότι θα είναι και Ή «λύση» για το πρόβλημα της Μηχανογράφησης. Ας μη χαθεί και άλλος πολύτιμος χρόνος.

 

“Η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στο ΜΗ.ΚΕ., που πραγματοποιήθηκε την  28.2.95 παρου­σία του Δ.Σ. του Σ.Υ.Τ.Ε., αποφάσισε τα παρακάτω:

 

1.     Ζητάμε άμεση αναβάθμιση του ΜΗ.ΚΕ.

2.     Διατρανώνουμε την αντίθεσή μας στην εισβολή ιδιωτικών εταιρειών στην Τ.Ε. και φυσικά στο ΜΗ.ΚΕ.

3.     Δεν θα δεχθούμε σε καμιά περίπτωση από οποιαδήποτε εταιρεία ή εξωτερικό παράγοντα

·       οτιδήποτε έχει σχέση να κάνει με εργασιακές σχέσεις

·       εισήγηση ή δημιουργία Οργανισμού - Κανονισμού

·       αξιολόγηση προσωπικού είτε σε ατομική είτε σε υπηρεσιακή βάση

 

Χαλάνδρι 28.2.95”

 

 

Χαλάνδρι 7 Μαρτίου 1995

Η Τοπική Διοικητική Επιτροπή

 

 

Οι παρακάτω συνάδελφοι αποδέχονται και εγκρίνουν στο σύνολό του το υπόμνημα της Το­πικής Διοικητικής Επιτροπής για τα προβλήματα της Μηχανογράφησης.