Πέμπτη 7 Ιουλίου 1994

Προβλήματα του Κέντρου προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

 

Προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου

Κατά τη συνάντηση του Προσωπικού της Μηχανογράφησης με κλιμάκιο του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου, την 22.6.1994, ημέρα Τετάρτη, συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Κέντρο και κρίναμε σκόπιμο να σας παρουσιάσουμε γραπτώς και εν συντομία όλα όσα συζητήθηκαν, για πληρέστερη και καλύτερη ενημέρωσή ολόκληρου του Δ.Σ.

1.  Υποβάθμιση του Κέντρου

Αυτή πραγματοποιήθηκε με 2 τρόπους:

α) Κατάργηση της Διεύθυνσης Πληροφορικής.

Με την κατάργηση της Διεύθυνσης, αφ’ ενός μειώθηκε ο αριθμός  των Τμημάτων, αφ’ ετέρου τα Τμήματα υπήχθησαν στη Διεύθυνση Οργάνωσης και Προγραμματισμού, η οποία χωροταξικά βρίσκεται στο Κεντρικό Κατάστημα. Σαν συνέπεια αυτού του γεγονότος είναι η χαρακτηριστική απουσία του Διευθυντή της Οργάνωσης από μία ιδιαίτερα νευραλγική λειτουργία της Τράπεζας.

β) Κατηγοριοποίηση και υποβάθμιση των προγραμματιστών και αναλυτών του Κέντρου.

Με την ανάληψη των καθηκόντων του Διευθυντή, στην τέως Διεύθυνση Πληροφορικής, προκλήθηκε η αλλαγή του οργανογράμματος του Τμήματος Ανάπτυξης και Υποστήριξης Πληροφοριακών Συστημάτων, βάσει του οποίου καθιερώθηκαν ο θεσμός των λειτουργών και η κατηγοριοποίηση του προσω­πικού. Και οι δύο επιλογές θεωρούνται ατυχείς γιατί οι μεν "λειτουργοί" ποτέ δεν λειτούργησαν, κατά ομολογία και τού ίδιου του Διευθυντή, αφαιρέθηκε δέ κάθε ευθύνη από τον οποιοδήποτε και όλα τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις μεταφέρθηκαν στον Τμηματάρχη προϊστάμενο. Όσον αφορά την κατηγοριο­ποίη­ση του προσωπικού, δημιουργήθηκε ένα τέτοιο αίσθημα αδικίας, με τον τρόπο που έγινε, ώστε επέβαλε σε όλο το προσωπικό, εκτός από ατομικές οικονομικές απώλειες και ένα κλίμα έλλειψης πρωτοβουλίας. Η απορία του προσωπικού είναι ότι, εφόσον από τους επικεφαλής της Μηχανογράφησης άλλοι απομακρύνθηκαν και άλλοι υποβαθμίστηκαν, γιατί έγινε τέτοιου είδους υποβάθμιση του υπόλοιπου προσωπικού, εκτός βεβαίως ελαχίστων εξαιρέσεων, που έμοιαζε περισσότερο με τιμωρία παρά με οργανωτική προοπτική βελτίωσης.

Όλα αυτά προκάλεσαν μία έλλειψη συντονισμού και ευελιξίας στο Κέντρο με συνέπεια τα αλλεπάλληλα προβλήματα και ζημιές στις μηχανογραφικές εφαρμογές.

2.  Εφαρμογή Άυλων Τίτλων

Πρόκειται για μία εφαρμογή που είναι ζήτημα αν θα υλοποιηθεί ποτέ. Αποφασίστηκε η επιλογή του πακέτου υποστήριξης από ανθρώπους εκτός μηχανογράφησης, με άγνωστα κριτήρια, δαπανήθηκαν μεγάλα ποσά, ξεπεράστηκαν όλοι οι υποσχεθέντες χρόνοι λειτουργίας του και τελικά ανατέθηκε η υλοποίησή του στη Μηχανογράφηση, με επικεφαλής άτομα εκτός Μηχανογράφησης. Σημειώστε ότι αμέσως μετά την υιοθέτηση του πακέτου των άυλων τίτλων από οργανισμό του εξωτερικού, ο οργανισμός αυτός επεδίωξε τη μεταφορά του πακέτου σε άλλου είδους υπολογιστή, κρίνοντας ως μή κατάλληλη τη χρησιμοποίηση του συστήματος το οποίο “υποχρεώθηκε” η Τράπεζά μας να προμηθευτεί.

Πάντως το βέβαιο είναι ότι η εφαρμογή αυτή ποτέ δεν θα τύχει της σωστής συντήρησης και υποστήριξης, δεδομένου ότι πάντοτε θα υπάρχει εξάρτηση από τον προμηθεύσαντα οργανισμό, ο οποίος μάλιστα καταργεί το περιβάλλον στο οποίο εμείς θα το λειτουργούμε.

3.  Επιδόματα

Ανθυγιεινό. Παρατηρείται να είμαστε ο μόνος χώρος στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα που δεν λαμβάνει πλήρες ανθυγιεινό επίδομα.

Βραδυνές κλήσεις. Όλοι είμαστε διαθέσιμοι και υποχρεωμένοι να συνδράμουμε σε περίπτωση ζημίας, οποιαδήποτε στιγμή του 24ώρου ατελώς, τη στιγμή που οι υπάλ­ληλοι της Μηχανογράφησης των άλλων Τραπεζών αμείβονται και μόνο για την τηλεφω­νική κλήση που θα δεχθούν από την υπηρεσία τους.

Χειριστές. Η αναπροσαρμογή των επιδομάτων τους καθυστερεί 1,5 χρόνο χωρίς κανένα αιτιολογικό

4.  Εξοπλισμός

Τη στιγμή που η “Εγνατία”, η “Πειραιώς” και άλλες Τράπεζες δαπάνησαν πέραν των 2 δις για μηχανογραφικό εξοπλισμό, η Μηχανογράφηση της ΤΕ, αγόρασε μηχανήματα για ανανέωση-επέκταση του κεντρικού Υπολογιστή, του ύψους των ...15 εκατομμυρίων. Προμηθευτήκαμε μηχάνημα ίδιας γενεάς και τεχνολογίας με αυτό το οποίο αντι­κατα­στή­σαμε. Πήραμε ένα μεταχειρισμένο μηχάνημα παλαιάς αρχιτεκτονικής για να “κάνουμε” τη δουλειά μας. Όλοι ζητούν την ανάπτυξη διαφόρων εφαρμογών ιδιαίτερα "μοντέρνων" (τράπεζες πληροφοριών κλπ). Πού θα αναπτυχθούν όμως αυτά, τη στιγμή που δεν υπάρχουν μαγνητικά μέσα για να αποθηκευτεί η εφαρμογή της μισθοδοσίας της Τράπεζας της Ελλάδος, όταν δεν έχουμε ταινίες για να διατηρήσουμε αντίγραφα ασφαλείας των στοιχείων;

5.  Λογισμικό

Τα περισσότερα λειτουργικά προγράμματα του Υπολογιστή είναι εκτός υποστήριξης της προμηθεύτριας εταιρείας. Δηλαδή αυτά που διαθέτουμε είναι τόσο παλαιάς έκδοσης που η προμηθεύτρια εταιρεία δεν τα υποστηρίζει πλέον. Είμαστε τόσο ευάλωτοι σε οποιαδήποτε ζημιά, που δεοντολογικά είναι απαράδεκτο. Η καταστροφική βλάβη που συνέβηκε στην τράπεζα πληροφοριών του Προσωπικού, ήταν σε τέτοια έκταση, που για την αποκατάστασή της ασχολήθηκαν και οι αρμόδιες υπηρεσίες της προμηθεύτριας εταιρείας του εξωτερικού (Καναδάς κλπ.), χωρίς να κατορθώσουν να βρουν λύση. Η επανάκτηση της βάσης των δεδομένων του Προσωπικού της Τράπεζας της Ελλάδος, έγινε τελικά από συναδέλφους της μηχανογράφησης.

6.  Υποστήριξη περιφερειακών Υπηρεσιών της ΤΕ

Χωρίς να υπάρχει αποθήκη εξοπλισμού στη μηχανογράφηση, χωρίς αρμόδιους για τη διακίνηση του εξοπλισμού, καλούμαστε σε περίπτωση βλάβης να επισκευάσουμε το χαλασμένο μηχάνημα, να το ελέγξουμε, να το αμπαλάρουμε, να βρούμε άνθρωπο να τα πάει στο ΚΤΕΛ ή στο Ταχυδρομείο, για να γίνει η αποστολή του και η αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του Υποκαταστήματος ή Πρακτορείου της Τράπεζας.

7.  Εξυπηρέτηση Κεντρικού

Το Κεντρικό εξυπηρετείται πλημμελώς από τη Μηχανογράφηση. Η μόνη έλλειψη εξυπηρέτησης του Κεντρικού, όσον αφορά τον Κεντρικό Υπολογιστή, είναι όταν βρέχει και κόβονται οι γραμμές του ΟΤΕ και έτσι αποκόπτεται το Κεντρικό από τη Μηχανογράφηση.

Δεν βρίσκουμε κανέναν στη μηχανογράφηση. Φυσικό είναι, αφού έχουμε ένα τέτοιο τηλεφωνικό κέντρο που μας παρέχει την εξής "εξυπηρέτηση": Όταν ο καλούμενος στο τηλέφωνο μιλάει με κάποιον άλλο, τότε ο καλών δεν αντιλαμβάνεται ότι το τηλέφωνο είναι απασχολημένο, και έτσι δημιουργείται η εντύπωση ότι ο υπάλληλος απουσιάζει από το γραφείο του. Αν ο καλούμενος δεν μιλάει στο τηλέφωνο, τότε η "συσκευή" του θα χτυπήσει τρεις φορές και μετά η γραμμή θα "γυρίσει" στον ανύπαρκτο τηλεφωνητή, ο οποίος, αν υπήρχε, θα συγκέντρωνε τις κλήσεις και θα ενημέρωνε για τις παραγγελίες των καλούντων. Χρειάζεται λοιπόν ένας τηλεφωνητής και ένα τηλεφωνικό κέντρο.

Μικροϋπολογιστές. Όταν εμφανίστηκαν στην αγορά οι μικροϋπολογιστές, τότε όλοι ζητούσαν και ένα PC στο γραφείο τους. Δόθηκαν λοιπόν PC's, χωρίς καμία αξιολόγηση των αναγκών, χωρίς κανένα προγραμματισμό, χωρίς καμία τυποποίηση. Ο χρήστης που παρέλαβε το μικροϋπολογιστή του, εγκατέστησε ότι πρόγραμμα βρήκε από αριστερά και δεξιά, άλλος Lotus, άλλος Framework, άλλος Excel, άλλος WordPerfect κλπ. Η εγκατά­σταση έγινε μάλλον πλημμελώς και τα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται. Έτρεχε η μηχα­νο­γράφηση και δεν έφτανε. Έτσι φτάσαμε στο συμπέρασμα να μή μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της Τράπεζας η Μηχανογράφηση.

8.  Εξυπηρέτηση της Τράπεζας γενικότερα

Υπάρχει το ερώτημα γιατί δεν έχουμε άμεση ενημέρωση από τα διάφορα στοιχεία που παραλαμβάνονται από την επαρχία. Μα αφού δεν έχουμε άμεση ηλεκτρονική επικοινωνία με τις περιφερειακές μονάδες της επαρχίας πώς θα έχουμε άμεση ενημέρωση; Όταν αναπτύχθηκαν οι αντίστοιχες εφαρμογές, υπήρξε περιορισμός στο ύψος των χρημάτων για την κάλυψη των μηχανογραφικών αναγκών. Με τον προϋπολογισμό που διατέθηκε για την κάλυψη αυτών των αναγκών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι πέραν του δέοντος αρκετές και έγιναν μετά από πρωτοβουλίες και χρησιμοποίηση των γνώσεων των συναδέλφων του Κέντρου.

9.  Ανάπτυξη νέων εφαρμογών

Πληθαίνουν οι φωνές που λένε ότι δεν έχουμε ικανή μηχανογράφηση, δεν έχουμε ικανό προσωπικό, πρέπει οι νέες εφαρμογές να ανατίθενται σε εταιρείες. Μα ποια εργασία ανατέθηκε στη μηχανο­γρά­φη­ση και δεν υλοποιήθηκε;. Σε ποιον συνάδελφο ανατέθηκε κάτι και δεν το έφερε σε πέρας, παρόλο που δουλεύει κάτω από πίεση και μεγάλη ένταση. Παράδειγμα οι χειριστές του κεντρικού υπολογιστή εργάζονται μέχρι την 3η ή 4η πρωινή και στις 7,30 ώρα καλούνται να βρίσκονται στη θέση τους, ενώ επί 10 χρόνια δεν έχουν περάσει ούτε ένα σεμινάριο, όσο αφορά δε τους προγραμματιστές, ενώ ο αριθμός τους ελαττώνεται συνέχεια, δεν υπήρξε ανανέωση του προσωπικού εδώ και δέκα χρόνια.

10.     Προγραμματισμός δράσης

Στρατηγικός σχεδιασμός, πλάνο, προγραμματισμός, πενταετές πρόγραμμα, βραχυ­πρό­θεσμο και μακροπρόθεσμο πρόγραμμα. Τέτοια ακούμε και τέτοια δεν βλέπουμε. Πριν από 3 χρόνια δημιουργήθηκε η Επιστημονική Γραμματεία με σκοπό να φτιάξει το στρατηγικό πλάνο της Διεύθυνσης. Στις αρμοδιότητες της Γραμματείας ήταν η εξέταση των παλαιών εφαρ­μογών, η ανάγκη επέκτασης σε νέες εργασίες και ο καθορισμός των απαιτήσεων σε εξο­πλισμό. Το στρατηγικό αυτό πλάνο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Χωρίς να ληφθεί υπόψη το όποιο έργο της Επι­στη­μονικής Γραμματείας, ιδρύθηκε το Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού με τις ίδιες ακριβώς αρμοδιότητες μ' αυτήν. Αυτό το Τμήμα θα κάνει προδιαγραφές, βάσει των οποίων θα έρθει μία εταιρεία στη Μηχανογράφηση και αφού εγκα­τασταθεί, για πόσο καιρό δεν ξέρουμε και ποιος ξέρει με τι αποζημίωση, θα προτείνει ένα στρατηγικό πλάνο. Αυτή η πρόταση μετά θα εξετασθεί και είναι ζήτημα αν θα υλοποιηθεί.

Συνάδελφοι,

Ζητάμε αναβάθμιση της τέως Διεύθυνσης Πληροφορικής. Μία ισχυρή Μηχα­νο­γρά­φηση σημαίνει και ισχυρή Τράπεζα. Το μέλλον της Τράπεζας περνάει από την Πληροφορική και την ανάπτυξή της.

Χαλάνδρι 7/7/1994

Η Τοπική Διοικητική Επιτροπή

Save Date: 26-9-1995